رفتن به محتوای اصلی

ترامپ چه پیامی برای روحانی داشت؟
03.11.2017 - 14:17

فرارو-

به گزارش فرارو، این رسانه به نقل از منابع خبری خود می‌افزاید که این درخواست را "رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه آمریکا در تاریخ 19 سپتامبر (28 شهریور) و تنها چند ساعت پس از سخنرانی ترامپ علیه ایران مطرح کرده بود.

یک منبع آگاه دیگر به این رسانه گفت که ترامپ شب قبل از آن هم در یک دیدار دوجانبه با رئیس جمهوری فرانسه، ایده میانجی‌گری پاریس میان تهران و واشنگتن را مطرح کرده بود.

منبع مورد استناد واشنگتن‌پست می‌گوید، ترامپ به ماکرون گفت: شماها روابط خوبی با ایران دارید. آیا می‌توانید از این روابطتان استفاده کنید و از ایرانی‌ها بپرسید در صورتی که آمریکایی‌ها آماده گفت‌وگو باشند، آنها هم تمایلی به این کار دارند؟

مقام آمریکایی در پاسخ به این سوال که چرا ترامپ خواستار دیدار با روحانی بوده گفت: برای اینکه بگوید کارهایی که شما دارید در دنیا انجام می‌دهید اینها هستند و ما می‌خواهیم که آن را متوقف کنید... در غیر این صورت باید بدانید که داریم روی راهبردی کار می‌کنیم که با تمام آنها مقابله می‌کند.

وی اضافه کرد مهم‌ترین پیام این بود که از پنجره طلایی دوران اوباما برای آشتی‌جویی خبری نیست.

مقام ارشد آمریکایی گفت که تیلرسون هم در گفت‌وگوی مستقیمی که در جریان یک نشست چندجانبه در سازمان ملل روز ۲۰ سپتامبر با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران داشت با او درباره امکان برگزاری گفت‌وگوهایی میان «سایر مقام‌ها در سطوح مختلف» صحبت کرده بود.

پیش از این «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از تمایل رئیس جمهوری آمریکا برای ملاقات با ریاست جمهوری اسلامی ایران خبر داده ولی در عین حال برخی گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها و جزئیات مرتبط با آن را نادرست دانسته بود.

پس از آن «هدر نوئرت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه خود بر این موضوع صحه گذاشت اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
فرارو

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.