رفتن به محتوای اصلی

اعتصاب چند دختر افغان در جلوی درب حزب حاکم یونان
07.12.2017 - 23:05

در هوای سرد که کسی جرات بیرون ماندن را ندارد چند دختر افغان دست به تحصن
در مقابل سیلزا دفتر حزب حاکم یونان زده اند تا بتوانند از زندان جزیره موریا در لزبوس آزاد شده، برگه خروج گرفته و به آتن بروند.
۳۵ نفر  افغانی و ایرانی پناهنده مدت ۵۲ روز است که از کمپ موریا خارج شده و نمی خواهند که به کمپ موریا بازگردند.

آنها خواهان برگه خروج می باشند تا بتوانند به آتن بروند. این آوارگان بیشتر از کشورهای ایران و افغانستان هستند که در کمپ اسکان داده شده اند.
جنگ در سوریه باعث شد تا خیل عظیمی از آوارگان به کشور یونان وارد شوند و بسیاری از کشورهای مسلمان با وجود داشتن ثروت نفت، در روزگار سختی دروازه های خود را بر روی انسان های بی پناه بسته نگاه داشتند و ثروت نفتی خود را صرف جنگ ها و آوارگی بیگناهان و عیش و نوش و تعصب و جنگ های پوچ و احمقانه مذهبی کردند.
در این میان این کشورهای غربی بودند که کسانی را که توانسته بودند خود را به کشورها آنها برسانند، آنها را با آغوش باز پذیرفته و به آنها حقوق شهروندی در سطح اتباع خویش قائل شدند و هزینه زندگی آنها را پرداخت کردند. در سال ۲۰۱۵ حدود ۸۹۰ هزار پناهجو وارد آلمان شد که این مساله انتقادهایی را متوجه دولت مرکل کرد و موجب افزایش آرای احزاب دست راستی مانند حزب آلترناتیو برای آلمان شد. 

در آن زمان آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت: به فرزندان آینده خود این پیغام را خواهیم داد که مردم سوریه، عراق و افغانستان به ما پناه آوردند در حالیکه مکه به آنها نزدیکتر بود.
این روزها مساله کمپ موریا، برای بسیاری از فعالان حقوق بشر و اصحاب رسانه در آلمان بحث محافل سیاسی و ... شده است. در کمپ های دولتی پناهجویان در کشور یونان ،شرایط به خصوص در زمستان فاجعه بار است. نزدیک به۶۵۰۰ نفر در کمپ موریا ساکن هستند که اغلب در چادرهای مسافرتی در بین گل و لای زندگی می کنند. کمپ موریا قبلا زندان بوده است و موریا برای ۲۰۰۰ نفر درست شده در حالیکه در حال حاضر ۶۵۰۰ نفر در موریا ساکن شده اند. چادرهای کوچک مسافرتی تابستانی برای دو نفر هستند ولی خانواده های ۶ و ۸ نفری در این چادرها ساکن هستند و بدلیل بارندگی شدید باران وارد چادرها می شود.
غذا در این کمپ برای ۱۵۰۰ نفر موجود است و بسیاری گرسنه باید روزگار آوارگی خود را بگذرانند. ماهی ۹۰ یورو به هر پناهنده پرداخت می شود ولی بدلیل دوری و بعد مسافت بسیاری قادر به خرید مواد غذایی و مایجتاج خود نیستند.
در موریا،  بار دیگر با شروع سرما با یک فاجعه انسانی روبرو خواهد شد و سوال بسیاری از تحلیلگران این است که دولت یونان بودجه ای که از اروپا می گیرد را در کجا صرف می کندـ سوالی که هیچ یک از مسولان دولتی حاضر به پاسخگویی به آن نیستند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

آتوسا نجف لوی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.