رفتن به محتوای اصلی

رامین حسین پناهی در بازداشتگاه اطلاعات سنندج هفتمین روز اعتصاب غذا را سپری میکند
12.12.2017 - 12:42

رامین حسین پناهی فعال سیاسی کُرد در اعتراض به بلاتکلیفی خود و همچنین عدم انتقال وی به زندان مرکزی ، در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج از ١٤ آذرماه دست به اعتصاب غذا زده است.

رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی که ابتدای تیرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، و از آن زمان تاکنون در سلولهای انفرادی اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات شهر سنندج بسر میبرد، در اعتراض به بلاتکلیفی خود و همچنین عدم انتقال وی به زندان مرکزی ، در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج از تاریخ چهارده آذرماه دست به اعتصاب غذا زده است. رامین حسین پناهی فعال سیاسی کُرد اول تیرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در شهر سنندج بازداشت شده بود که با گذشت چندین ماه از بازداشت و گردش پرونده کماکان به زندان منتقل نشده است. گفتنی است که پرونده این فعال سیاسی به شعبه اول دادگاه انقلاب ارجاع شده است. و بنابه گفته خانواده حسین پناهی سپاه پاسداران برای وی درخواست اعدام را کرده است.

رامین دوباره از بازداشتگاە سپاە بە ادارە اطلاعات سنندج منتقل شده و پرونده وی در شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی سعیدی مفتوح است و وی بە محاربه از طریق اقدام علیە امنیت ملی و عضویت در کوملە متهم شده است.”و به تازگی خانواده نامبرده مطلع شدەاند که اطلاعات سپاه طی نامه ای برای وی درخواست حکم اعدام را کرده است.

پیشتر در ۹ تیرماه ، سازمان عفو بین الملل که مقر آن در لندن است با انتشار بیانیه ای، بازداشت رامین حسین پناهی و چهار عضو خانواده اش را به مثابه ” ناپدید شدن اجباری” خواند و خواستار آشکارا شدن سرنوشت و محل نگهداری آنان و همچنین شفاف سازی در رابطه با وضعیت رامین حسین پناهی که پس از واقعه سنندج بصورت زخمی بازداشت شده است، شد. این سازمان از مقامات ایرانی خواست هر چه سریعتر به آزادی سایر افرادی که صرفا بخاطر نسبت خانوادگی با رامین حسین پناهی بازداشت شده اند اقدام کند. خانواده حسین پناهی نیز در همین رابطه در تظلم خواهی خود به گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل، خانم اسما جهانگیر نامه ای نوشتند.

پس از واقعه روز جمعه ١ تیر در سنندج، نیروهای امنیتی به بازداشت تعدادی از اقوام رامین حسین پناهی پرداختند از جمله در همان روز واقعه، ۱ تیرماه ۱۳۹۶، زبیر، احمد و افشین حسین پناهی، برادر رامین در منزل شخصی خود بازداشت شد.

مورخ ۳ آبان ماه آخرین جلسه دادرسی به اتهامات احمد، زبیر و افشین حسین پناهی، سه متهم یک پرونده که نسبت خویشاوندی با یکدیگر دارند در محل شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی برگزار شد.در این جلسه زبیر و احمد حسین پناهی به ترتیب به تحمل ۶ و ۵ سال حبس محکوم شدند. افشین حسین پناهی دیگر متهم این پرونده نیز به تحمل ۸ سال و نیم زندان محکوم شد. “هر سه این افراد متهم به تبلیغ علیه نظام و همکاری با گروههای کرد مخالف نظام از طریق مشارکت در برگزاری مراسم عید نوروز شدند.”

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

سهراب

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.