رفتن به محتوای اصلی

نسل جدید کلاس G بنز از درون متحول شد: خودروی سفارشی شاهنشاه ایران به بازار آمد
18.12.2017 - 19:34

در حالی که همه منتظرند تا مرسدس-بنز نسل جدید کلاس G را یک ماه دیگر در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی رونمایی کند، این هفته انتشار دو سری عکس از این ماشین خبرساز شد. سری اول عکس‌هایی بود که مخفیانه از این ماشین در حال آزمایش در آلمان گرفته شده بود. با اینکه ماشین‌ها استتار شده بود، اما معلوم شد ماشین به طرحی که از سال ۱۹۷۹ تاکنون داشته وفادار مانده و تغییر عمده‌ای نکرده است. همزمان مرسدس بنز عکس‌هایی از داخل خودرو منتشر کرد که نشان می‌دهد برخلاف ظاهر، این ماشین از درون دگرگون شده است.

Missing media item.

Missing media item.

داشبورد نسل جدید با حفظ بخش‌هایی از مدل قبلی، به کلاس E مرسدس بنز شبیه است. فرمان ماشین هم از کلاس S گرفته شده است و راننده می‌توانند با حسگرهایی که روی آن قرار دارد سیستم صوتی یا راهیاب ماهواره‌ای را کنترل کند.
نسل جدید کلاس G بزرگتر و پهن‌تر خواهد بود و به این ترتیب جای سرنشینان و جای بار بیشتر است. مرسدس بنز کلاس G لوکس‌ترین و گران‌ترین شاسی بلند بنز است. خودرویی که ۴۸ سال پیش به پیشنهاد شاه سابق ایران ساخته شد، هنوز پرطرفدار است و بنز می‌گوید سال ۲۰۱۶ با فروش بیست هزار دستگاه رکورد تازه‌ای ثبت کرد. در آن زمان شاه ایران یکی از سهامداران عمده این شرکت بود. با اینکه مرسدس بنز در آن زمان تخصصی در ساخت ماشینهای شاسی بلند نداشت، سفارش چندهزار دستگاه از این خودرو برای نیروهای نظامی ایران، آن قدر وسوسه‌انگیز بود که شرکت آلمانی با همکاری یک تولید کننده خودروهای نظامی در اتریش تصمیم به ساخت آن گرفت.

اما وقتی ماشین در سال ۱۹۷۹ آماده شد، شاه دیگر در قدرت نبود و سفارش بنز به طور کامل به ایران تحویل نشد. مرسدس بنز بعدا با تغییر کاربری ماشین، آن را برای عموم هم به بازار عرضه کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
http://www.bbc.com/persian/magazine-42383754?ocid=socialflow_facebook

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.