رفتن به محتوای اصلی

شواهدی دال بر کودتای قریب الوقوع سپاه پاسداران رزیم کهریزکی-اسلامی
31.12.2017 - 11:31

تردیدی نیست که جمهوری کهریزکی-اسلامی-فارسی ایران واپسین لحظات عمرننگین خود را سپری می کند. احمقانه است اگر تصور کنیم که سپاه پاسداران بعنوان ثروتمندترین موسسه نظامی, سیاسی-تجاری ایران برنامه ای برای پس از سقوط رژیم نداشته باشد چرا که در غیر اینصورت بزرگترین بازنده برچیده شدن بساط آخوندیسم خواهد بود. در راستای همین سیاست نجات است که چند سالیست سپاه پاسداران به مهندسی یک لیدر نظامی بنام قاسم سلیمانی پرداخته و از شر سر همین تدبیر, نه تنها سبز و سیاه و بنفش جمهوری کهریزکی او را تا حد قهرمان ملی تعالی داده اند بلکه برخی از ناسیونال شوونیست های ایرانی-فارسی نیر جهت تبلیغ او به خدمت گرفته شده اند. از جمله این تمهیدات گسیل خیل مخالفین عمدتا از زندانیان سیاسی سبز و بنفش به خارج از کشور و تغذیه فکری آنان بصورت مستقیم و غیر مستقیم  جهت نفوذ در اپوزیسیون خارج از کشور می باشد. اینروزها شاهد فعالیت روزافزون شبکه وسیع تبلیغاتی از این افراد با مضمونی مشابه که همانا ازمینه چینی کودتاست مواجه هستیم . بعضا در برخی از سخنرانیهای دانشگاهها به دروغ خبر ورود احتمالی قاسم خان را اعلام می کنندکه باعث وجد و شعف حضار ناآگاه تحت تاثیر پروپاگاندای حکومتی گردند و به عبارتی از تبلیغات با چراغ خاموش هم نمی گذرند.

فراهم ساختن امکان تظاهرات اخیر مردمان تهیدست , سردادن شعارهائی همانند "رضا شاه روحت شاد" از قم!!! را شاید بتوان دلیل دیگری بر لزوم تخلیه پتانسیل انقلابی مردم و اجرای سناریوی کودتا توسط سپاه دانست. تردیدی نیست که سپاه تمامی مواد اولیه لازمه برای کودتا را در اختیار دارد. کنترل 40 درصد واردات قاچاق کالا, شرکتهای فراوان تجاری, نیروهای سه گانه مجهز و نفوذ فراوان در قوه های مقننه, اجرائی و قضائی کشور بمعنای حکومتی در داخل حکومت آخوندیست و براحتی میتواند در زمان مقتضی مخالفین حکومتی کودتا را از سر راه بر دارد. ارتش ایران دیسپلین بهتری را دارست اما امکانت مادی و نظامی سپاه مانع از ورود ارتش به تقابل با کودتای سپاه خواهد بود و احتمالا درصورت موفقیت کودتا در داخل سپاه ادغام خواهد گشت.

به اعتقاد من سپاه پس از کودتا , بمنظور عبوراز مرحل اولیه حکومت کامل نظامی و شکل دهی پایگاهی مردمی, سیاست های ذیل را پیشه خواهد کرد:

 

1-      بمنظور جلب بخشی از نسل جوان زنان که  با تک خواسته  آزادی حجاب , حرکت تک بعدی وسیعی  را در دل جامعه شکل داده اند حجاب را آزاد اعلام خواهند کرد.  

2-      نفرت از روحانیون چنان در ایران همه گیر شده است که خود آیت الله ها علنا به آن اعتراف می کنند  و  سیاست قلع  و قمع بدنامترینهایشان میتواند دل بسیاری را بدست آورده و به سیاهی لشکر مدافعان کودتا بیفزاید.                                                   

3-      با بهره گیری ازفتاوی  روحانیون سبز مقبولیت در میان  بخش مذهنی جامعه که تقریبا تمامی امکانات یک کشور را بدون رقابت  در اختیار دارند  و در طی 40 سال اخیر علاوه بر مال اندوزی , صاحبان مناصب گوناگون بوده  اند  را تسریع خواهند کرد.                                                           

4-      با بهره بردای از راسیسم نهادینه موجود در جامعه  ایرانی –فارسی , بمنظور ترسیم چهره ای رضاشاهی از خود به قلع و قمع  فوری فعالین ملل غیر فارس بخصوص ترکها و حرکت ملی آزربایجان  تحت عنوان مبارزه با تجزیه طلبان خواهند  پرداخت و خود را ناجی ایران از فروپاشی  خواهند نامید.  راست گرا یان فاشیستی را که امثال امید دانا ها  در اطرافشان جمع کرده اند  براحتی جذب نیروهای کودتا خواهند گشت.  نظامیان بطور سنتی در ایران همواره خود را پاسدار مرزهای کشور نامیده اند و اساس مشروعیت وجودیشان در بین عوام الناس همین بوده  است.                                                                   

5-      با اعلام پرداخت یارانه  پیشتر به دو دهک گرسنه جامعه , سیاست خنثی سازی موقت انرژی حاشیه نشینان شهرها   و فقرا را در پیش خواهند گرفت تا از یارگیری آنان توسط نیروهای ضد کودتا  جلوگیری کنند.  سپاه بخوبی از موفقیت سیاست پخش سیب زمینی در زمان احمدی نژاد واقف است و این تجربه را تکرار خواهد کرد.  

6-      با تسریع مذاکرات با آمریکا و اعلام پایان سیاست ضد آمریکائی میتوانند راه را برای توافقهای همه جانبه با ایالات متحده که با پیروزی ترامپ تقریبا متوقف شده است را باز کنند  و با چاشنی قراردادهای سود آور نظامی, آمریکائیها را پبا خود همراه سازند.  خلع سلاح حزب الله و خروج  از سوریه  از مواردیست که  میتواند پشتیبانی دول غربی را برایشان به ارمغان بیاورد و به اخذ امتیازات گوناگون  سیاسی-اقتصادی از غرب منجر گردد.               

7-      با تداوم واگذاری بازار مصرفی ایران را به بنجلات چینی و همکاریهای استراتژیک اقتصادی و سیاسی با روسیه  عملا آنها را نیز با خود همراه خواهند ساخت. سیاست موازنه مثبت خارجی برای عبور از سالهای آغازین کودتا هسته اصلی سیاست خارجی کودتاگران را تشکیل خواهند و قدرتهای ریز و درشت جهانی از سفره پهن شده توسط کودتاگران لقمه ای خواهند پیچید.

 

 فعالین حرکت ملی آزربایجان بایستی هوشیارانه حوادث اخیر را دنبال کنند چرا که پیروزی کودتای سپاه پاسداران میتواند به یکدست شدن جبهه شوونیسم ایرانی-فارسی-شیعی منجر گردیده و امکان هجوم وحشیانه  دیگری را بر ما  فراهم سازد. فرصتی دیگر پدید آمده تا ساکنین تبریز و دیگر شهرها و روستاهای  آزربایجان باخواسته قانونی " حق تعیین سرنوشت"  و برگزاری رفراندوم "تعیین آینده سیاسی آزربایجان "توسط سازمان ملل, هر چه سریعتر خیابانها و میادین را اشغال کنند.  هزینه شعار "حق تعیین سرنوشت"  و برخورداری از حق استقلال  در شرایط سیال فعلی و دلمشغولی دشمنان ملت آزربایجان بسیار پایین خواهد بو و باید فرصت را غنیمت شمرد . سیاست سکوت در این فضای ملتهب  فرصت سوزی  بزرگیست. 

 

دیرنج مین ائللی

31 دسامبر 2018

  

                                                  

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

دیرنج مین ائللی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.