رفتن به محتوای اصلی

خواهان توقف سریع تمامی احکام ناعادلانه هستیم!
10.01.2018 - 10:15

 نظر شفاهی دو قاضی و نمایندگان دادستانی و وزارت اطلاعات در دادگاه، تائید حکم دادگاه بدوی برای ایشان بوده است. منصوره بهکیش در دادگاه بدوی در شعبه ۲۶ با قضاوت ماشاالله احمدزاده، در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۹۵ با دو اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور"، به دلیل "تکرار جرم سال های گذشته"، به ۷ سال و نیم حکم اضافه زندان محکوم شده بود.
لازم به ذکر است منصوره بهکیش با همین اتهام ها در دادگاه تجدید نظر قبلی به تاریخ ۱۵ تیر ۱۳۹۱، به ۴ سال زندان محکوم شده بود که شش ماه آن حکم تعزیری و ۳ سال و نیم آن حبس تعلیقی برای مدت ۵ سال بود که تقریبا این مدت پنج سال به پایان رسیده بود. اگر اتهام پرونده جدید این انسان آزاده و دادخواه به صورت رسمی به ایشان و وکیل اش ابلاغ شود، در مجموع یازده سال و نیم حکم زندان خواهد داشت که مایه شرم ساری تمامی نهادهای مسئول اجرایی کشور، به ویژه وزارت دادگستری و قوه قضاییه جمهوری اسلامی خواهد بود.
جهت اطلاع، مرتضی کیاستی، قاضی شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز نیز هست که او را مسئول مرگ حداقل ۴ زندانی سیاسی عرب به نام های طاها حیدریان،عباس حیدریان،عبدالرحمان حیدریان و علی شریفی می شناسند که پس ار تحمل شکنجه و اجباربه اعترافات دروغ تلویزیونی به دار آویخته شدند. او جزو ناقضان حقوق بشر معرفی شده و در سال ۱۳۹۲، به عنوان قاضی نمونه جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده است.
منصوره بهکیش در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۲، طی نامه ای سرگشاده به حسن روحانی، رییس جمهور وقت حکومت اسلامی ایران، خواسته های حق طلبانه ای را مطرح کرده بود و پاسخ حاکمیت به فریاد او باید هم یازده سال و نیم حکم زندان باشد، زیرا می خواهند شفاف سازی کرده و پاسخگو و مسئولیت پذیر باشند، البته "نه پاسخگویی به مردم"، بلکه "پاسخگویی به سران حکومت "زیرا جمع کردن معترضان و حفظ نظام از جمله واجبات است. (http://www.mpliran.net/2013/08/blog-post_7.html)
چه گوییم که بیدادگری، عملکرد امروز و دیروز این حکومت سراپا فاسد و درغگو نیست. با این ساختاراستبدادی، سی و نه سال است که دست به گریبان ایم و بر شانه های مان سنگینی می کند، ولی خوشبختانه دوران رهایی از ظلم و بیداد فرا رسیده است و امروز فریاد رسای عدالت خواهی مردم شریف و آزاده ایران تن شان را به لرزه در آورده است. تردیدی نداریم که این بی عدالتی ها هیچ خللی در ایستادگی و دادخواهی منصوره بهکیش و همراهانش در جمع مادران و خانواده های خاوران و مادران پارک لاله و دیگر دادخواهان ایجاد نخواهد کرد و هروز مصمم تر از گذشته این راه را تا رسیدن به نتیجه پی خواهیم گرفت.
ما مادران پارک لاله، به عنوان صدایی از جنبش دادخواهی مردم ایران، خواهان لغو سریع احکام ناعادلانه و آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در زندان های سراسر ایران هستیم. ما می خواهیم که مجازات اعدام به سرعت لغو شود و خواهان محاکمه و مجازات تمامی آمران و عاملان جنایت های جمهوری اسلامی در دادگاه های عادلانه و علنی آینده هستیم.
ما به تمامی مسئولان جمهوری اسلامی ایران از صدر تا ذیل و تمامی مدافعان و توجیه کنندگان این ساختار استبدادی هشدار می دهیم، اگر این سیاست ها را ادامه دهند، دیری نخواهد پایید که مردم شریف و آزاده و دادخواه ایران، آن ها را در دادگاه های عادلانه، علنی و مردمی به محاکمه خواهند کشید و روزی باید پاسخ گوی تمامی این بی عدالتی ها باشند.
مادران پارک لاله ایران
۱۹ دی ماه ۱۳۹۶

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آتوسا نجف لوی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.