رفتن به محتوای اصلی

خیز اول قیام مقدمه خیز نهایی قیام سراسری
14.01.2018 - 21:09

اکنون ما در چه نقطه ای از قیام هستیم و وظائف اولیه ما چه می باشد ؟
شاید تصور شود که قیام سرکوب شده است و باید به تحولات بعدی نگریست اما اینگونه نیست . این خیزش اولیه یک قیام سراسری برای سرنگونی است . بهمین دلیل باید تدارک خیزش های بعدی را کرد . خیزش های بعدی روی همین خیز اول سوار هستند و مطمئنا با همین شعارها پیش خواهند رفت . شعار " نان و آزادی " . آزادی از قید حکومت دیکتاتوری مذهبی که جز ورشکستگی در همه زمینه ها چیزی به ارمغان نیاورده و در آینده نیز ناتوان از حل کوچکترین مساله اقتصادی و سیاسی در این کشور است . خلق های ایران نشان دادند که با کوچکترین زمینه مناسب ، وارد صحنه خواهند شد و بهای آنرا هم خواهند پرداخت .
شکی نیست که این قیام مراحل خاص خود را باید طی کند و در خیز اول خود نشان داد که " مانور سرنگونی " را بخوبی به انجام رسانده است . جمهوری اسلامی با بحران هایی دست به گریبان است که قادر به حل هیچکدام از آنها نیست . بحران های اقتصادی و معیشتی که طبقه محروم جامعه را به انفجار رسانده است . بحران های اجتماعی ، زیست محیطی ، بحران در روابط خارجی و جنگ درون طبقه و هیات حاکمه که هیچ راه گریزی ولو با یک جراحی دیگر و قربانی کردن تعدادی از نزدیک ترین مجریان خود ، راه به جایی نخواهد برد . جمهوری اسلامی برای حل بحران های خود به کلان میلیارد دلار نیازمند است . رفتن برای حل هر بحرانی ، بحران دیگری را سر باز خواهد کرد . جمهوری اسلامی فقط با اتکاء به نیروی سرکوب خود به ادامه حیات ننگین خود ادامه می دهد .
ما در چه نقطه ای از تحولات بسر می بریم ؟
در این قیام طبقه محروم و حاشیه نشیان شهری به صحنه آمدند و طبقه متوسط وارد میدان نشد . این به معنی خنثی بودن این طبقه نیست . طبقه متوسط بر اساس ماهیت محاسبه گرانه خود ، منتظر گسترش و استمرار این قیام بود . این قیام البته نتوانست به سایر اقشار گسترش پیدا کند و بهمین دلیل نتوانست استمرار پیدا کند ، اما زندگی و معیشت نابود شده بار دیگر این دو طبقه را نه در پشت سر هم ، که در کنار هم به میدان خواهد کشانید .
خیزش اولیه قیام توانست بسرعت شعارهای اصلی خود را پیدا کرده و شعارهای انحرافی را بزداید . این هوشیاری نیروهای رهبری کننده قیام در داخل نشان داد که می توانند فارغ از هر اسم و ایسمی ، مسیرشان را پیدا کرده و به پیش ببرند .
قیام توانست بازیها و فریب های جناحی را بسوزاند و فریبکاران اصلاح طلب و پاسداران سیاسی آنها در خارج از کشور را از صحنه خارج سازند . این مهمترین پیروزی این مرحله از قیام است .
قیام توانست بسرعت افکار جهانی را با خود همراه سازد و این در تداوم قیام در مراحل بعدی نقش مهمی را بازی خواهد کرد .
نقطه اکنون ما دفاع از این دستاوردها می باشد . دستاوردهایی که با خون چندین شهید و دستگیری هزاران قهرمان حاصل شده است . این دستاوردها را چگونه محافظت کرده و برای مرحله بعدی قیام بکار بگیریم .
1- جمهوری اسلامی با دستگیری هزاران نفر ، تلاش دارد ، رعب و وحشت شکسته شده را مجددا حاکم کند . دستگیر شدگان را باید یاری داد . باید در وهله اول خانواده ها را تشویق نمود که برای نجات جان فرزندانشان به مراکز نگهداری آنها دسته جمعی مراجعه کنند و جویای حال فرزندان خود شوند . زندانی که بدون مراجعه کننده باشد ، براحتی سربه نیست می شود . سران جمهوری اسلامی زیر فشار جامعه جهانی برای حفظ جان زندانیان دستگیر شده هستند و این به ما و خانواده های زندانیان امکان می دهد ، بدون ترس و واهمه بطور دستجمعی به حمایت از فرزندان دستگیر شده بشتابند . هر گونه کوتاهی در این امر چه بسا جان فرزندانشان را با خطر شکنجه و مرگ مواجه سازد .
2- اکنون شعار نویسی و پخش تراکت باید برنامه اصلی فعالین باشد . تمام در و دیوارهای شهر و محلات را با شعارهای آزادی زندانی سیاسی پر نمایید .
3- و در آخر وظیفه اصلی نیروهای فعال در داخل ، تشکیل مجموعه ها و تیم های رهبری کننده در صحنه مرحله بعدی است . هیچ کاری مهمتر و واجب تر از این نیست . پرداختن به هر کار دیگری وقت تلف کردن است .
ژانویه 14, 2018
عبدالخالق جرفي

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی
سایت کنگره ملیتهای ایران فدرال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.