رفتن به محتوای اصلی

برگزاری نخستین جلسه‌ی دادگاه "رامین حسین‌پناهی"
15.01.2018 - 14:28

اولین جلسه‌ی دادگاه رامین حسین پناهی، فعال سیاسی، صبح امروز، دوشنبه ۲۵دی ماه در شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب "سنندج" به ریاست قاضی «سعیدی» و یک قاضی دیگر برگزار شد.
در این جسله رامین حسین پناهی رو به قاضی دادگاه اعلام کرد، که وی در اداره اطلاعات سنندج تا حد مرگ مورد شکنجه قرار گرفته تا جاییکه کلیه‌های وی دچار خونریزی شده و تاکنون هم تحت مداوای پزشکی قرار نگرفته است.
در ادامه این فعال سیاسی در مورد اتهامات خود، ضمن رد حمل هرگونه سلاح و حضور و مشارکت در درگیری نظامی، اعلام نمود تنها برای دیدار با خانواده و مادر بیمارش به سنندج آمده است. وی تمامی اتهامات را بی پایه و تنها سناریو سازی وزارت اطلاعات اعلام نموده است.
رامین حسین پناهی که به "اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومله" و نیز حمل اسلحه و شرکت در درگیری نظامی متهم شده است که در این دادگاه اکیدا اتهام حمل اسلحه و شرکت در درگیری نظامی را رد کرده و آنها را اتهامی بی اساس خوانده است.
شایان ذکر است جلسه‌ی دادگاه رسیدگی به اتهام رامین حسین پناهی حدود دو ساعت به طول انجامید و در نهایت بدونه صدور هیچی حکمی جسله پایان یافته است.
رامین حسین پناهی فعال سیاسی کُرد اول تیرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در شهر سنندج بازداشت شده بود. این زندانی سیاسی پس از تحمل بیش از ۲۰۰ روز بازداشت در سلول‌های انفرادی اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در تاریخ ۱۹ دی‌ماه سال جاری به زندان سنندج منتقل شد.
به گفته خانواده این زندانی سیاسی وی و همچنین حرف های وی در دادگاه، نامبرده در اداره اطلاعات بە بدترین شیوە مورد شکنجە قرار گرفتە و هم اکنون هم از عفونت کلیه و فراموشی رنج می‌برد. بطوریکی هم اکنون از نظر جسمی در وضعیت مناسبی نیست و در زندان هم رسیدگی پزشکی به رامین نشده است بخصوص از بابت مشکلات کلیوی او هم اکنون متحمل درد مستمر است.
قابل ذکر است کە افشین حسین پناهی فعال مدنی و برادر دیگر رامین مدتی پیش در دادگاه انقلاب بە اتهام برپایی مراسم نوروز و هواداری از احزاب کرد بە هشت سال و نیم حبس محکوم شده و اکنون در زندان مرکزی سنندج بسر می‌برد.
همچنین زبیر حسین پناهی (پسر عمو) بە شش سال و احمد امین پناه (داماد) نیز بە پنج سال زندان محکوم شده بودند.
پیشتر در ۹ تیرماه ، سازمان عفو بین الملل که مستقر در لندن، با انتشار بیانیه ای، بازداشت رامین حسین پناهی و چهار عضو خانواده اش را به مثابه‌ی " ناپدید شدن اجباری" خوانده و خواستار روشن شدن سرنوشت و محل نگهداری آنان و همچنین شفاف سازی در رابطه با وضعیت رامین حسین پناهی شده بود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

سهراب

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.