رفتن به محتوای اصلی

دختر نعمت‌زاده درگیر پرونده قضایی: بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان بدهی به شبکه دارویی کشور
08.03.2018 - 10:08

از روز گذشته خبرهایی درباره افزایش بدهی شبنم نعمت‌زاده، دختر محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت در دولت نخست روحانی، به صنعت دارویی کشور منتشر شده است.
شرکت پخش رسا، متعلق به شبنم نعمت‌زاده، دختر محمدرضا نعمت‌زاده است که بدهی‌اش به شبکه دارویی کشور بیش از ۳۵۰میلیارد تومان عنوان شده که از این رقم مبلغ ۶۰میلیارد تومان به سرمایه‌گذاری شفا دارو بدهکار است.
به گفته یکی از سهامداران شرکت شفادارو، شبنم نعمت‌زاده در مجموع به این شرکت و دو شرکت دیگر بیش از ۳۵۰میلیارد تومان بدهکار است که این بدهی موجب شکایت از او و گشوده شدن پرونده قضایی برای وصول این مطالبات از دختر وزیر سابق شده است.
عباس نعیمی هفتم اسفندماه به نمایندگی از مجموعه سهامداران شفادارو در جلسه معارفه سرمایه‌گذاری این شرکت برای ورود به بازار بورس درباره بدهی شبنم نعمت‌زاده گفته بود: «شرکت‌های داروسازی موظف به ارائه داروها به شرکت‌های پخشی هستند که دارای پروانه از وزارت بهداشت باشند که پخش رسا هم در این زمره است. این مشکل فقط مربوط به شفادارو نیست و خوشبختانه کمترین مقدار از کل مطالبات ۳۵۰ میلیارد تومانی از این شرکت، به شفادارو تعلق دارد. با بخشنامه شفادارو به زیرمجموعه‌ها مبنی بر الزام دریافت وثایق لازم از شرکت‌های پخش، این وثایق ملکی و چک شخصی از شبنم نعمت‌زاده گرفته و در مسیر دادگاه و پیگیری مطالبات است.»
محمدرضا نعمت‌زاده، از نزدیکان حسن روحانی و وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم، از جمله ثروتمندان ایران است که بخش بزرگی از ثروت خود را با تکیه به رانت و دور زدن قوانین کشور به‌دست آورده است؛ در این میان دختران او زینب و شبنم نیز از رانت پدر بی‌بهره نبوده و ثروت کلانی به جیب زده‌اند.
شبنم و زینب نعمت‌زاده
در ابتدای آغاز به کار دولت نخست حسن روحانی وبسایت جهان نیوز به نقل از محمدرضا نعمت‌زاده ثروت او را ۹۳۰ میلیارد تومان و درآمد روزانه او را ۳۶میلیون و چهارصد هزارتومان اعلام کرد.
در خرداد ۹۳ اشتغال نعمت‌زاده به بیش از یک شغل مورد توجه دیوان محاسبات کل کشور قرار گرفت و مشخص شد او ضمن اینکه وزیر کابینه روحانی است سرپرستی و مدیریت ده‌ها شرکت در امپراتوری اقتصادی خود را نیز به عهده دارد. نعمت‌زاده از سال ۹۱ به بعد عضو هیئت مدیره ۱۸ شرکت‌ بوده است.
در این میان دختران او نیز عضو هیئت مدیره و سهامدار بسیاری از شرکت‌های پدرشان هستند. شبنم نعمت‌زاده مدیرعامل شرکت «رسا فارمد» است؛ شرکتی که در زمینه مواد غذایی، حیوانی، نباتی، آشامیدنی، محصولات وابسته، نباتات و حیوانات زنده، مواد شیمیایی، پلاستیک، دارویی و محصولات وابسته فعالیت می‌کند. پخش رسا که اکنون بدهی کلانی به شبکه دارویی کشور دارد نیز زیرمجموعه شرکت «رسا فارمد» به شمار می‌رود.
شبنم نعمت‌زاده همچنین از واردکنندگان اصلی دارو به ایران است و در حال حاضر عضو هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان مکمل‌های غذایی، رژیمی، ویتامینی و گیاهی ایران است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
کیهان لندن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.