رفتن به محتوای اصلی

حمله به تجمع مسالمت آميز زنان را محکوم می کنيم!
اعلامیه مشترک
10.03.2018 - 22:26

فعالين جنبش زنان طی فراخوانی از نيروهای آزاديخواه خواسته بودند که برای اعتراض به نابرابری، بی‌عدالتی، تبعيض جنسيتی و پايمال شدن حقوق زنان در روز ۸ مارس جلو وزارت کار گرد هم آيند. تجمع کنندگان پلاکاردهائی با شعارهای: «برای رفع تبعیض از پا نمی‌نشینیم»، «نه به تبعیض جنسیتی»، «دستمزد برابر و عادلانه برای زنان»، «آزادی، برابری، عدالت جنسیتی» در دست داشتند. اما تجمع مسالمت آميز روز ۸ مارس با حمله نيروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی روبرو شد. با حمله نيروهای سرکوبگر، شرکت کنندگان پراکنده شده و در جمع های کوچکتر سرود "ای زن حضور زندگی" را خوانده و با شعارهای: "حق ما برابری، کار تو ستمگری"، "آزادی برابری، عدالت جنسِتی"، "زنان کار آزادی، پوشش اختیاری" صدای اعنراض خود را فرياد نمودند.

نيروهای سرکوبگر رژيم در همان لحظات اولیه ۸۵ نفر را بازداشت و آنها را با ضرب و شتم به ون‌های نیروی انتظامی منتقل کردند. تعداد زیادی از اعضای خانواده و دوستان دستگیرشدگان با تجمع در مقابل پلیس امنیت وزرا خواهان آزادی بازداشت شدگان شدند. تا کنون تعدادی از بازداشتی ها را آزاد کردند اما اکثر آن ها هنوز در بازداشت به سر می برند.

سران حکومت که بعد از خيزش ديماه برای فریبکاری از حق اعتراض مردم دفاع می کردند، اکنون با چهره واقعی خود ظاهر شده و صدای اعتراض زنان را در روز ۸ مارس با خشونت سرکوب نمودند. این حکومت تنها با زبان خشونت صحبت می کند. ما حمله دستگاه سرکوبگر حکومت را به تجمع مسالمت آميز مدافعين حقوق زنان محکوم می کنيم و تشکل های سیاسی، نیروهای آزادیخواه و مدافعان حقوق زنان را به اعتراض علیه اقدامات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی و آزادی فوری دستگیرشدگان فرا می خوانیم. بکوشیم به سهم خود در هر کجا که هستیم و به هر شکل که می توانیم صدای اعتراض زنان مبارز کشورمان را برای دستیابی به حقوق آنها، پر طنین کنیم.

 

هیئت سیاسی ـ اجرائی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)

هیئت مسئولین کنشگران چپ

هيئت هماهنگی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران ـ طرفداران وحدت چپ

۱۸ اسفند ۲۰۱۸ (۹ مارس ۲۰۱۸)

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
سایت به پیش bepish.org

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.