رفتن به محتوای اصلی

جان بولتون از نزدیکترین دوستان اسرائیل در دولت ترامپ
23.03.2018 - 21:48

شماری از وزرای دولت اسرائیل امروز جمعه از انتصاب جان بولتون به مقام حساس مشاور امنیت ملی آمریکا ابراز خشنودی کردند و از او به عنوان "دوست" اسرائیل یاد نمودند. آیلت شاکد، وزیر دادگستری دولت اسرائیل، گفت که رئیس جمهوری آمریکا با انتخاب جان بولتون نشان داد که دوستان حقیقی اسرائیل را در رأس عالیترین مقام های دولت آمریکا به کار می گمارد.

وزیر دادگستری اسرائیل جان بولتون را از جمله مهمترین دوستان اسرائیل در دولت آمریکا خواند. آیلت شاکد که عضو حزب ملگرای مذهبی "خانۀ یهود" است معتقد است که جان بولتون علاوه بر "تجارب بسیار از اندیشه ای اصیل" برخوردار است. او رویکرد دولت دونالد ترامپ را در قبال اسرائیل دوستانه ترین رویکرد توصیف نمود.

نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش دولت اسرائیل، که رهبر حزب "خانۀ یهود" است از انتخاب جان بولتون ابراز مسرت کرد و افزود که بولتون "کارشناس خارق العاده مسائل امنیتی، دیپلماتی مجرب و دوست وفادار اسرائیل است."

تحلیلگران اسرائیلی بیش از همه بر اهمیت مواضع سرسختانۀ جان بولتون در قبال جمهوری اسلامی ایران و مخالفت صریح وی با توافق اتمی با این کشور تأکید می کنند.

یکی دیگر از موارد قابل توجه در مواضع جان بولتون از نظر تحلیلگران اسرائیلی مخالفت او با راه حل دو دولت مستقل اسرائیلی و فلسطینی برای حل منازعۀ خاورمیانه است.

  

جان بولتون در سال ۲۰۱۴ گفته بود که منطق و نتیجۀ تشکیل دو دولت مستقل اسرائیلی و فلسطینی تضعیف دولت اسرائیل است. به همین خاطر او از راه حل سه دولت پشتنیبانی کرده و گفته است که به موجب این راه حل نوار غزه باید به خاک مصر و کرانۀ باختری رود اردن به خاک اردن الحاق شوند.   

 

عکس از:  Drew Angerer/Getty Images

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
رادیو بین المللی فرانسه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.