رفتن به محتوای اصلی

احمدی‌نژاد: متن توصیه‌های وزیر امورخارجه «انگلیس» را منتشر کنید
03.04.2018 - 12:28

احمدی‌نژاد روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه طی بیانیه‌ای دوباره از بازداشت حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی انتقاد کرد و گفت: «چرا باید اعتراض یک ایرانی به دخالت‌های انگلیس در امور ایران، به طور خشن و مخفیانه توسط دستگاه قضایی، آن هم در تهران مورد برخورد و محاکمه قرار گیرد؟ اگر ریگی به کفش ندارند، متن مذاکرات و توصیه های وزیر امورخارجه انگلیس درسفر اخیر به تهران را منتشر کنند و رسیدگی ها را علنی برگزار کنند».

به گفته رئیس دولت‌های نهم و دهم، مقامات قضایی با زیرپا گذاشتن همه موازین قانونی و حتی انسانی، «قصد جان» نزدیکان او را کرده‌اند.

احمدی‌نژاد در بیانیه خود حکم ۶۲ سال زندان حمید بقایی و همچنین بازداشت رحیم مشایی را مصداق «رفتار غیرقانونی و کینه توزانه دستگاه قضایی» دانست.

در ادامه بیانیه احمدی‌نژاد آمده است: «آیا مقامات قضایی حاضرند برای اثبات ادعاهای کذب خود، حتی یک روز از تفریح، استراحت یا مرخصی خود بگذرند؟ چرا آنها حاضر نیستند صریح قانون اساسی یعنی دادگاه علنی را بپذیرند؟»

•مخفیانه دستگیر و محاکمه می‌کنند

احمدی‌نژاد در بیانیه خود همچنین گفته استکه دستگاه قضایی مخفیانه افراد را محاکمه و دستگیر می‌کند و بازداشت‌شدگان امکان دفاع از خود را ندارند، ضمن اینکه دستگاه قضایی تبلیغ منفی، شایعه پراکنی و اهانت علیه بازداشت‌شدگان را روا می‌دارد.

رئیس جمهور پیشین ایران همچنین مسئولیت سلامتی مشایی و بقایی را بر عهده تمام مقامات کشور دانست.

احمدی‌نژاد در پایان، کاخ آرزوهای ظالمان را بسیار سست دانست و تاکید کرد که «بهار در راه است».

متن کامل بیانیه احمدی نژاد به شرح زیر است:

ملت بزرگ و شریف ایران

سلام و درود خداوند بر شما و تبریک مجدد بهار و نوروز و تسلیت شهادت حضرت زینب کبری(س)

به استحضار می رساند که طی روزهای پایانی سال ۹۶ و آغازین روزهای سال ۹۷ شاهد نمایش صحنه های دیگری از سریال برخورد با دولت خدمتگزار و خادمان ملت در دولت دهم بودیم.

مقامات قضایی کار را از تخریب گذرانده و با زیرپا نهادن همه موازین قانونی و حتی انسانی، قصد جان برادران ما را دارند.

در نتیجه اجرای یک طرح هدفمند، آقایان اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی از مقامات ارشد دولت قبل، آماج رفتار غیرقانونی و کینه توزانه دستگاه قضایی قرار گرفتند.

آقای حمید بقایی برای اجرای ظالمانه ترین حکم صادره یعنی ۶۲ سال زندان، بازداشت و در بند انفرادی زندانی شد تا شاهدی بر اقدامات آنان وجود نداشته باشد.

مهندس مشایی نیز در یک اقدام شتابزده و به دلیل اعتراض به دخالت های انگلیس در امور داخلی ایران و نقش پیدا و پنهان استعمارگر پیر در صدور حکم ظالمانه علیه آقای بقایی، به طور غیرقانونی بازداشت و توسط سازمان اطلاعات سپاه تحت بازجویی های فشرده قرار گرفت.

انتظار قانونی این بود که آقای مشایی پس از پایان بازجویی و بازپرسی و دریافت آخرین دفاع از ایشان، با قید کفالت یا وثیقه آزاد شود اما دستگاه قضایی در ادامه رفتارهای غیرقانونی و زورگویانه خود، نه فقط مانع از آزادی مهندس مشایی شد بلکه طی شش روز گذشته هیچ خبری از محل نگهداری و شرایط جسمی ایشان در دست نیست و اجازه تماس با خانواده را نیز نداده اند.

جناب آقای حمید بقایی مردی مومن، بیگناه و خدوم و در برابر ظلم بسیار مقاوم است و با وجود ضعف های ناشی از ۲۱ روز اعتصاب غذا و اخیرا امتناع از نوشیدن آب، روحیه ای بسیار بالا، انقلابی و شجاع دارد. او در زمان بازداشت و ورود به زندان، کاملا سالم و سرحال بوده است.

این مرد بزرگ، ذره ذره آب می شود اما حاضر نیست بر ظلم آشکار دستگاه قضایی صحه بگذارد.

آیا مقامات قضایی حاضرند برای اثبات ادعاهای کذب خود، حتی یک روز از تفریح، استراحت یا مرخصی خود بگذرند؟ چرا آنها حاضر نیستند صریح قانون اساسی یعنی دادگاه علنی را بپذیرند؟

مخفیانه محاکمه و دستگیر می کنند و زمانی که فرد مظلوم امکان دفاع ندارد، تبلیغ منفی، شایعه پراکنی و اهانت را علیه او روا می دارند. چرا به قانون تمکین نمی کنند؟

چرا باید اعتراض یک ایرانی به دخالت های انگلیس در امور ایران، به طور خشن و مخفیانه توسط دستگاه قضایی، آن هم در تهران مورد برخورد و محاکمه قرار گیرد؟

اگر ریگی به کفش ندارند، متن مذاکرات و توصیه های وزیر امورخارجه انگلیس درسفر اخیر به تهران را منتشر کنند و رسیدگی ها را علنی برگزار کنند.

به راستی اینان کیستند و چه دست هایی آنان را بر ملت مظلوم ما مسلط کرده است؟

تاکید می شود که مسئولیت سلامتی آقایان مشایی و بقایی و هرگونه آسیب به آنان، برعهده همه مقامات کشور و بویژه مقامات ارشد قضایی است که آنان را در چنگال خود اسیر ساخته اند.

انتظار دارد که اقدامات غیرقانونی دستگاه قضایی به فوریت خاتمه یافته و این عزیزان از زندان آزاد شوند و به آغوش ملت و خانواده بازگردند.

کاخ آرزوهای ظالمان بسیار سست است و تردید نداریم که بهار در راه است و به زودی به این ظلم هم در پیشگاه ملت رسیدگی خواهد شد، آنگاه برای پشیمانی بسیار دیر است.

دفتر رئیس دولتهای نهم و دهم

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
خبرنامه گویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.