رفتن به محتوای اصلی

مخالف اخراج مهاجران، مورد تجاوز دو مهاجر افغان قرار گرفت
27.04.2018 - 22:48

یک زن چهل ساله سوئدی که برای جلوگیری از اخراج مهاجران غیرقانونی از این کشور عضو یک کمپین فیسبوکی بود، از سوی دو مهاجر 18 ساله اهل افغانستان مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفت. روزنامه دیلی‌میل پنج‌شنبه 26 آوریل 2018 گزارش کرد دو مهاجر جوان 18 ساله اهل افغانستان ، در "روز باکسینگ" سال گذشته به یک زن سوئدی که در زمینه کمک به مهاجران فعال بود، تجاوز جنسی کردند. روز باکسینگ یا Boxing day یک روز تعطیل در برخی کشورهای اروپایی و انگلیس، نیوزلند، استرالیا و کاناداست و هر سال در 26 سپتامبر جشن گرفته می‌شود. ریشه نامگذاری این روز مشخص نیست ولی احتمالا اشاره به جعبه‌ هدایایی است که در روز کریسمس رد و بدل می‌شود. در این روز به افراد نیازمند و فقیر نیز هدایایی داده می‌شود. زن سوئدی به دادگاه گفت که در روز باکسینگ پس از خروج از میخانه هتلی در لئونبه در جنوب سوئد دو نوجوان مهاجر افغانی را ملاقات کرده است. این دو نفر که انور حسنی و فردی حصاری نام دارند، این زن سوئدی که نامی از او منتشر نشده را را برای نوشیدن مشروب دعوت کرده‌اند. او دعوت آنها را پذیرفته و با آنها به اتاقشان در کمپ مخصوص "نوجوانان زیر سن قانونی بدون همراه" رفت. در حدود ساعت 3 و 30 دقیقه نیمه شب، زن سوئدی بر اثر سیگاری که به همراه دو نوجوان مهاجر در اتاقشان کشیده، دچار گیجی شده و سر بر بالشت نهاد. دقایقی بعد انور حسنی به او تجاوز جنسی کرده و در حین تجاوز، به زبان فارسی به دوست خود، حصاری گفته" نمی‌آیی تجاوز کنیم؟" در گزارش پلیس اشاره‌ای به اینکه قربانی چگونه زبان فارسی را فهمیده نشده است.
انور حسنی علیرغم گریه‌ها و فریادهای زن سوئدی به تجاوز ادامه داده و به او گفته که اگر خودش نمی‌خواست با آنها رابطه جنسی داشته باشد، به همراهشان نمی‌آمد. در حین تجاوز حسنی به این زن، فردی حصاری نیز روی بدن او اقدام به خودارضایی کرد.
در نتیجه فریادهای این زن، دو نوجوان متجاوز دست از کار کشیده و به او در پوشیدن لباس‌هایش کمک کردند. او پس از آن، از آن کمپ گریخت و به بیمارستان رفت. شاهدان عینی و کادر درمانی بیمارستان فاکخو در لئونبه گفته‌اند که این زن دچار "شوک شدید" بوده و در "حالتی بحرانی" به بیمارستان آمد.
این زن در مصاحبه با پلیس با تاکید بر اینکه عضو یک کمپین فیسبوکی برای مخالفت با اخراج اجباری مهاجران از سوئد است، گفت: " در زمانی که دیگر باور داشتند آنها [مهاجران] باید بار دیگر به کشورشان فرستاده شوند، من با اینکار مخالفت کردم". او همچنین گفت که دچار مشکلاتی در زمینه خواب شده و پس از حادثه تجاوز، دچار مشکلات روانی شده است.
دادگاهی در منطقه وکفو انور حسنی را به جرم تجاوز به 15 ماه زندان و پرداخت 134 هزار و 990 کرون سوئد معادل تقریب 16 هزار دلار آمریکا به قربانی مورد تجاوز گرفته، محکوم کرد. پس از پایان دوران محکومیت، انور حسنی به کشورش افغانستان فرستاده خواهد شد. حصاری نیز که به آزار جنسی اعتراف کرده به 3 ماه زندان تعزیری و پرداخت 23 هزار و 990 کرون سوئد معادل 2 هزار و 700 دلار آمریکا جریمه محکوم شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امرالله ابراهیمی
برگرفته از:
العربیه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.