رفتن به محتوای اصلی

تجمع اعتراضی معلمان در شهرهای مختلف ایران+ویدو
حمله نیروهای امنیتی به تجمع معلمان در تهران
11.05.2018 - 05:31

اسماعیل عبدی آزاد باید گردد
از شعارهای امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت تجمع اعتراضی معلمان
سرود یار دبستانی در تجمع اعتراضی پنجشنبه 20 اردیبهشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته در کرمانشاه

بیانیه ی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران
به نام خداوند جان و خرد
امروز در پایتخت کشور، حادثه ای تلخ به وقوع پیوست که تجلی بارز فاصله حرف و عمل در نزد مسئولان کشور است. اتفاقی غیرقانونی و شنیع که در طی آن نه تنها حقوق شهروندی معلمان کشور زیر پای تصمیمات غیرمدنی و غیرانسانی لگدمال شد بلکه بخوبی روشن گردید که قانون گرایی و مردم سالاری که برخی از مسئولان در تریبون های مختلف ادعا می کنند، سرابی توهمی بیش نیست.
کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور که ترکیبی از نمایندگان قوه قضاییه، مجلس و دولت یعنی قوای سه گانه کشور است، پس از ماهها و سالها تحقیق، استعلام و جلسات متعدد برای تشکلی صنفی (در اینجا کانونهای صنفی معلمان تهران و البرز) به صدور مجوز اقدام می کنند و موجودیت آنها را به رسمیت می شناسد اما به محض کمترین اقدام قانونی همین تشکلها در جهت مطالبه گری صنفی و با استنادبه اصل ۲۷ قانون اساسی، بخش دیگری از نیروهای تحت هدایت همین مسئولان و همین قوای رسمی کشور، وارد عمل می شوند و اعتراض مدنی، قانونی و مسالمت آمیز آنها را به آشوب می کشند و فرمان تهاجم ماموران به معلمانی را صادر می کنند که مقرر است زیرساخت های توسعه اخلاقی، فرهنگی و اقتصادی را در کلاس های درس رقم بزنند.
تجمع ۲۰ اردیبهشت معلمان در تهران تحت هدایت کانونهای صنفی شناسنامه دار این استانهای تهران و البرز مانند دیگر استان های کشور، کنشی مدنی و اعتراضی مسالمت آمیز برای احیای پیکر محتضر آموزش و پرورش و حقوق منکوب شده معلمان بازنشسته و شاغل در سراسر ایران بود که با حمله سازماندهی شده نیروهای لباس شخصی و امنیتی به تنش و تشنج بدل گردید. درجریان این سناریوی ظالمانه، گیسوی بانوان فرهنگی در دستان ماموران مهاجم پچیده شد تا معلوم گردد که اگر مصلحت اقتضا کند، چه حرام هایی که حلال می شوند و چه ناحق هایی که ملبس به لباس عاریتی حق می گردند! در این روز بود که مشت و لگد و چماق همراه با کشیده شدن برروی زمین، هدیه ی دانش آموزان دیروز و ماموران امروز به معلمانی بود که آمده بودند تا عدالت را درخواست کنند. درهمین روز بود که محمدتقی فلاحی، دبیرکل، محمد حبیبی، عضو و رسول بداقی، بازرس کانون صنفی مجوزدار معلمان تهران، رحمان عابدینی عضو هیات مدیره کانون صنفی البرز پس از کتک خوردن شدید به همراه تعدادی از همکارانشان روانه بازداشتگاهها شدند تا جای خالی چپاولگران اموال عمومی را که از امنیت کافی برخوردارند، پر کنند.
آری؛ مسئولانی که در بیشتر ساعات شبانه روز از تریبون های متفاوت به دفاع از جریان های عدالتخواهی در کشورهای مختلف مشغول و سرگرم هستند، وقتی نوبت به خودشان می رسد، آسمان دفاع از ستمدیده و عدالت خواهیشان می تپد و هر مطالبه حقی را تحت عنوان آشوبگری و همنوایی با دشمن به بند می کشند.
شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران براساس وظیفه ذاتی خود اعلام می دارد تجمع همکاران شریف استان تهران و البرز در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ فعالیتی صرفا صنفی، مستقل و مبرا از تمام جریان های ریز و درشت خارجی و داخلی و مبتنی بر اصول شهروندی و حقوق صنفی و مدنی شان بوده است. بنابراین ضمن محکوم کردن این اقدام غیرقانونی که نقض آشکار حقوق مدنی و صنفی فرهنگیان کشور است، از همه مسئولان ذیربط می خواهد ضمن آزادی هرچه سریعتر بازداشت شدگان به صورت رسمی از جامعه فرهنگی کشور، دلجویی و عذرخواهی کنند.
بدیهی است درصورت محقق نشدن این خواسته حداقلی، شورای هماهنگی از تمام ظرفیت های قانونی خود بهره خواهد برد.
شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ـ بیستم اردیبهشت ۱۳۹۷

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.