رفتن به محتوای اصلی

مرگ همیشه برای همسایه نخواهد بود،ملکه استعمار!
25.05.2018 - 08:48

این نگاه از آن نگاه هاست، در پس پرده اش هزاران حرف نهفته است!حتی ملکه سالخورده و مغرور قصر ناتینگهام هم نمی توانست به خود بقبولاند که فرزندان و نوه ها تابوی ازدواج های درون خانوادگی سلطنتی را شکسته، و سراغ دختران همان کارگران و بردگان کشورهایی که روزگاری تحت سیطره ایشان بود بروند !؟
نگاهی از جنس بالا به پایین که در دل هزاران بار تکرار می کند !چه سالهایی که با هزاران سرباز از شرق تا آفریقا و صرف میلیاردها پوند در تکاپوی گسترش مستعمرات تلاش نمودند،و امروز دخترک خانواده آفریقایی که در زمین های پنبه برای خانواده سلطنتی برای شندر غاز عرق می ریختند از اعضای خانواده اشرافی و دخترک پرنسس محسوب می شوند.
دیگر آن روزهایی که ملکه سخن می گفت و سایرین به خود ابدا اجازه نمی دادند که حرف ایشان لحظه ایی به زمین برسد !؟حال پسر و نوه هم برایش تره هم خرد نمی کنند و تصمیماتی خارج از قاعده تفکرات او اتخاذ می کنند، ازدواج با افراد خارج خانواده سلطنتی تنها یکی شکستن قاعده بازی در قصر ناتینگهام به شمار می رود.
در آن یکشنبه خاص و در قصر ویندروز کمتر کسی بودکه حال مادر بزرگ داماد را درک کند ،و بفهمد در درون اش که طوفان سهمگینی در حال وقوع است!بایست به او حق داد که کاخ سلطنتی بدون هیچ جنگ و خونریزی تسخیر می شود.
فقط در این نکته مانده ام که استعمار بریتانیا که این همه نسخه دموکراسی برای سایر ملل می پیچد،!و سالیانه میلیاردها پوند صرف سلطنت می نماید.چرا تلاش می کند کشورهای دیگر از این موهبت بهره نبرند؟
روزهایی که شبکه آیت الله بی بی سی تلاش نمود در مغز ملت ایران بچپاند که پهلوی کوچک به غیر از دزدی و چپاول ثروت کشور هیچ سودی برای ایران نداشته است و تا روز سقوط پا پس نکشید،و رژیم آخوندی را برای از بین بردن قدرت و ابهت ایران به مردمان فریب خورده این سرزمین تجویز نمودند!کافی نبود !؟لیبی که مردمان اش در ناز و نعمت غوطه ور بودند و کشورشان بعد از رفتن معمر قذافی به جنهم بدل گذشته است تنها دو نمونه از سیاستهای دوگانه دولت بریتانیا برای سیطره بیشتر بر دنیاست ،تا بدین شکل از سایر دولت های غربی در بسط و گسترش مستعمرات عقب نیافتند.
اما این ازدواج ها معادلات ملکه را به هم می ریزد و دیگر سلطنت خانواده اشرافی آن اصالت چند نسل پیش را ندارد،روزی فرا خواهدرسید که نوادگان دورگه دربار سلطنتی خط قرمزهای سلطنت را شکسته و از آن عبور می کنند.
روزهایی فرا می رسد که دیگر جلال و جبروت برای عوام ارزشی نخواهد داشت،این اشتیاقی که امروزه در میان عوام وجود دارد متاثر از فتوحات گذشته است و بخود بالیدن ها رفته رفته رنگ خواهد باخت.
حال و روز ملکه و تصاویر مخابره شده از جشن ازدواج پرنس هری با پرنسس مگان گواه این مدعاست!
آری حال دیگر ملکه استعمار پیر پذیرفته است که اصالت خانواده سلطنتی با ورود این عروسهای دورگه از بین رفته است،و تا چند سال دیگر شاید این ابهت و عظمت کنونی وجود خارجی نداشته باشد.
دنیاست دیگر و همان حکایت چرخ و فلک و تا آن زمان که سلطنت بریتانیا از وجاهت این روزها بی افتد ،ملکه در این دنیا نباشد.
آن روزهایی که ممالک دیگر و مردمان اش را زیر چکمه های سربازان بریتانیا لگد مال می کردید ،بایست پی این روز را هم به تن ناشریف خود می مالیدید .
باشد که بزودی سلسه سلطنت و کاخ آرزوهایتان فرو بریزد که شما روباه صفتان مردمان سرزمین مادری ام را از عرش به زیر کشیدید.....،

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

حمید جباری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.