رفتن به محتوای اصلی

گزارشی از هشتمین روز اعتصاب سراسری کامیون‌داران ایران / ویدیو
30.05.2018 - 15:15

با وجود اینکه طی روزهای گذشته برخی از خبرگزاری‌های نزدیک به دولت اعلام کردند که این اعتصابات پایان یافته و کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای سراسر کشور با صدور اطلاعیه‌ای از رانندگان خواست به اعتصاب خود پایان دهند، اما روز گذشته و امروز سه‌شنبه ۸ خرداد نیز اخبار و تصاویری مبنی بر ادامه گسترده اعتصاب در بسیاری شهرها از جمله “نیشابور، خسروشهر، بندر انزلی، خوی، یزد، کامیاران، قزوین، تاکستان، کرمانشاه، اراک، مروست، تهران، ارومیه، حسن آباد، دلیجان، چرمهین، اصفهان، بندر امام، تبریز، کنگاور، دهگلان، قهدریجان، علی آباد، بندرعباس، بیجار، شیروان، قاین، پیرانشهر، شهرضا، سبزوار، بروجرد، اردبیل، بوکان، مبارکه، نسیم‌شهر، مهاباد و الیگودرز” مخابره شده است.

همچنین گزارشاتی در روز دوشنبه منتشر شد که از پیوستن مینی‌بوس‌ها در شهر یزد، کامیون‌های شرکت حمل و نقل تیپاکس در تهران، رانندگان تاکسی در قائمشهر، رانندگان تاکسی در ارومیه و اکثر باربری‌های پایانه باربری نسیم در اسلام‌شهر به این اعتصاب خبر می‌داد.

در برخی ویدئوها دیده میشود که غرفه‌داران شرکت‌های حمل و نقل در پایانه بار تهران در روز گذشته به اعتصاب کامیون‌داران پیوسته و در حمایت از آنان شعار می‌دادند.

کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور در اطلاعیه خود اعلام کرد که نمایندگان این اتحادیه با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای کشور جلسه‌ای داشته و به تصمیماتی رسیده‌اند.

از این جمله می‌توان به افزایش ۲۰ درصدی کرایه حمل کالا اشاره کرد. همچنین قرار است کارگروهی تخصصی با حضور نمایندگان اتحادیه‌ها و معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود و مشکلات شاغلان در این بخش را بررسی کند. طبق این اطلاعیه اعضای این کانون صنفی در کمیسیون اجتماعی مجلس نیز حاضر شده و خواست‌های خود را مطرح کرده‌اند.

به دنبال این اعتصابات در روز گذشته و هفتمین روز اعتصاب صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه رانندگان معترض را تهدید کرده و گفت: “نظام فقط نظاره‌گر نخواهد بود و به شدت با آنان برخورد می‌کند”.

همزمان در این روز سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا در مجلس اظهار داشت: “اگر طی چند ماه گذشته مدیران مربوطه به مکاتبات و درخواست‌های رانندگان پاسخ می‌دادند شاهد چنین وضعیتی نبودیم. سهل انگاری و بی تفاوتی به خواسته‌های به حق این قشر موجب اعتراض آنها شده است”.

عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صدور ۵۵ هزار بارنامه در روز دوشنبه از به نتیجه رسیدن پیگیری‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای حل مشکلات معیشتی رانندگان تا مرداد امسال خبر داد.

هرانا پیشتر در گزارشی به بررسی وضعیت اعتصاب در روزهای قبل و واکنش مسئولان به این مسئله پرداخته بود.

گزارش ویدیویی ذیل ماحصل گردآوری حداقل ۱۸ قطعه ویدیویی از هفتمین روز اعتراضات توسط هرانا است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
هرانا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.