رفتن به محتوای اصلی

آریاسب باوند، قهرمان ملی یا مدحی 2 ؟!
31.05.2018 - 09:11


از نمایش کلیپ «توبه نامه» آریاسب باوند یک هفته می گذرد. اما آنچه که بیش از اظهارات باوند شوک برانگیز بود، لوکیشنی بود که در آن با او مصاحبه شده بود: لوکیشن مصاحبه با مدحی!

Missing media item.
از همان روزهایی که مشخص شد قرار است آریاسب باوند به همراه چند تن دیگر وارد ایران شود و نقش رهبری جریان ساز برای فراخوان های بهمن ماه 96 را بازی کند، می شد حدس زد که این فرد به احتمال زیاد در بدو ورود به ایران توسط نیروهای امنیتی دستگیر می شود. حال آنکه باوند و همراهانش در اقدامی ساده اندیشانه، فیلم ها و تصاویر مختلفی در ساعات قبل از ورود به ایران، از خود منتشر کردند و تمام دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و حتی نیروهای انتظامی محلی را از ورود خود به ایران مطلع کردند!


همچنین در همان ایام نیز می شد حدس زد که پس از دستگیری این فرد پس از ورود به ایران، مصاحبه ای ای او پخش خواهد شد که باوند تحت فشار نیروهای امنیتی، بر «خیانت اپوزیسیون خارج از کشور» و «همکاری» این گروه ها با «سرویس های اطلاعاتی خارج از کشور» زبان باز کند.


اما موضوعی که کمتر کسی احتمال آن را می داد، ظهور یک مدحی دیگر بود. شاید اگر لوکیشن فیلمبرداری از باوند متفاوت با لوکیشنی بود که سال 90 مدحی در آن حضور یافت، دیگر کسی احتمال نمی داد  فردی که سال 94 از کشور خارج شده و بدنبال همکاری با اپوزیسیون با بسیاری از رسانه ها به گفتگو نشسته و با گروه های مختلفی نشست و برخواست داشته، مدحی دیگری بوده است.


همین جرقه کوچک و احتمال پروژه مدحی سازی، باعث می شود تا سیل سوالات، انسان را بیش از پیش به موضوع مشکوک کند:

1. چه دلیلی وجود دارد، فردی(ناشناخته در میان مردم) که خود را لیدر می نامد، بخواهد مستقیما وارد میدان (کشور) شود؟ مگر اثرگذاری او چقدر وسعت خواهد داشت؟
2. حال که قرار است این فرد مستقیما وارد کشور شود، چه دلیلی وجود دارد که ورود خود به یک کشور امنیتی را در بوق و کرنا کند؟ مگر قرار است دستگیر نشود و زیر شکنجه نرود؟
3. طبق گفته صفحه فیس بوک حزب اتحاد، شاهپرک پناه که به همراه باوند وارد ایران شده بود، «بعد 40 روز از دستگیری به بند عمومی اوین منتقل شده و سپس با قید وثیقه آزاد شده» اما تاکنون تماسی با خارج از کشور نگرفته است؛ آیا همین موضوع خود گواهی از تمام شدن ماموریت این افراد پس از تخلیه اطلاعاتی در زندان اوین نیست؟
4. آیاپروژه جدید وزارت اطلاعات در میان اپوزیسیون حول بازیابی نیروهای نفوذی تنظیم و طراحی شده و دیگر مانند گذشته (پروژه مدحی) قرار نیست افراد پس از بازگشت به خانه، تبدیل به مهره سوخته شوند؟
5. چند نفر دیگر مانند مدحی و آریاسب باوند در میان اپوزیسیون نفوذ کرده و در روند مبارزه علیه رژیم ایجاد اختلال می کنند؟
6. دیگر تاکتیک های وزارت اطلاعات برای نفوذ میان اپوزیسیون چه خواهد بود؟

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بهنام منصوری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.