رفتن به محتوای اصلی

درخواستِ اعلام متخلفین
27.06.2018 - 23:49

سعید باستانی با اشاره به اختصاص ارز۴۲۰۰ تومانی برای واردات برخی کالاها، گفت: در مجموع حدود ۲۰ میلیارد دلار ثبت سفارش با ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت گرفته است، که ارقام درباره کالاهایی که واردات آنها تحقق یافته و در حال تحقق بوده متفاوت است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید هر چه سریع تر به دستگاه های اجرایی شفاف سازی درباره پرداخت ارز۴۲۰۰ تومانی را ابلاغ کند، افزود: هر آنچه با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده است باید در یک سایت منتشر شود تا مشخص شود که کدام تجهیزات، ماشین آلات و کالاها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده است.
وی ادامه داد: کالایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده است باید با همان نرخ سود متعارف وارد بازار شود.
نماینده مردم تربیت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز شفاف سازی درباره تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی ازجانب آذری جهرمی، یادآور شد: وزیر ارتباطات اسامی شرکت هایی را که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تلفن همراه وارد کشور کرده اند منتشر کرد که این اقدام باید عمومیت یابد.
وی افزود: روز گذشته نامه ای با امضای تعدادی از نمایندگان به آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نوشته شد مبنی بر اینکه دستگاه های اجرایی اسامی افراد و شرکت هایی را که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده اند منتشر کند تا شفاف سازی درباره اختصاص این ارز انجام شود.
این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اقدام افراد و شرکت ها در اخذ ارز ۴۲۰۰ تومانی و عدم واردات ماشین آلات و کالاها با این ارز تخلف است، ادامه داد: در کشور وظایف هر دستگاهی مشخص است، لذا اگر شخصی یا شرکتی ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده و کالا وارد نکرده و یا با سود متعارف این کالاها را در بازار ارائه نکرده چون متخلف است سازمان های نظارتی ورود و با آنها برخورد کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر دولت باید شفاف سازی و آمار و اطلاعات درباره اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی ارائه کند، لذا در این بین میان شفاف سازی و عدم ارائه کالا هر چه وجود داشته تخلف است و سازمان های نظارتی باید به این تخلفات ورود کنند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
خبرفوری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.