رفتن به محتوای اصلی

تیر خلاص ترامپ بر پیکره نیمه جان رژیم!
03.07.2018 - 13:27

بر همگان روشن است که اقدامات ضدحقوق بشری، و سرکوب قیام ها و خواست های مردمی از نوع معیشتی و غیرمعیشتی در سال های اخیر فراگیرتر شده و رژیم را به ورطه نابودی کشانده است.

تحریم های اعمال شده در سال های اخیر، توسط دولت های مختلف، به مرور بر اقتصاد از هم گسیخته ایران، موثر واقع شده، به نحوی که تظاهرات سراسری دیماه، اعتصاب رانندگان و اعتراضات گسترده اخیر در مقابل افزایش قیمت سکه و دلار که مبنای فعالیت اقتصادی و تعیین قیمت های مایحتاج در ایران است، از نمونه های مشهود تاثیر تحریم هاست.

علاوه بر تاثیر تحریم ها،  ناکارآمدی و فساد موجود در ساختار رژیم، همچنین ضعف در اداره کشور نیز مزید بر علت شده که این اعتراضات سراسری به سایر شهرهای ایران نیز کشیده شده و مردم خوزستان، خصوصا خرمشهری ها، نسبت به وضعیت موجود زندگی شان معترض شده و اقدام به اعتراضاتی بعضا مسلحانه نمایند.

می توان گفت سیاست های ترامپ در ضربه به این رژیم، از رییس جمهورهای پیشین ایالات متحده، حساب شده تر و دقیق تر بوده، هرچند از تحریم هایی که در در دولت های قبل علیه ایران اعمال شده نیز نمی توان گذشت، اما فشارهای اخیر امریکا و اروپا و متحدان عربی اش، می رود که رژیم را از پای در بیاورد و شیپور انحطاط این حکومت ظالم را به صدا در آورد.

اقدام دیگری که می تواند به تیر خلاص ترامپ بر پیکره نیمه جان رژیم تعبیر شود، ضربه اقتصادی مهلکی از نوع ابطال دلارهای موجود در ایران است. باتوجه به شرایط تحریمی ایران، به ناچار دلار به صورت نقدی و در پارت ها و بسته های مختلف جابجا شده و مبدا و مقصد آن ها نیز مشخص است. بواسطه شماره سریالی که این اسکناس ها دارند، به راحتی در سامانه کنترل، امکان ابطال آن ها وجود دارد. به عنوان مثال کافیست تا وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کند اسکناس هایی که با سریال 33 آغاز می شود، فاقد اعتبارند و آنجاست که دلارهای موجود در ایران با کاغذ باطله تفاوتی نخواهند داشت! از این اقدام قریب الوقوع ترامپ، به تیرخلاص تعبیر می شود که می تواند اقتصاد ایران را برای همیشه فلج و رژیم را از پای در بیاورد. در دولت قبلی امریکا نیز 1.5 میلیارد دلار به صورت نقدی تحویل مقامات رژیم شد که می توان براحتی آن ها را هم ابطال و از اعتبار ساقط نمود.

هرچند فشارها و تحریم ها علیه ایران، رژیم را پای میز مذاکره کشاند و از این طریق، اقدامات ِحکومت را برای نیل به امکانات و تجهیزات هسته ای و ضدبشری متوقف نمود و عملا هیچ منفعتی به رژیم سرازیر نشد، اما به نظر می رسد اکنون زمان ضربه آخر یا همان تیر خلاص یعنی ابطال دلارهای موجود در ایران است، ضربه ای که برای مردم مظلوم در نقاط مختلف ایران، از نان شب واجب تر بوده و آن ها را به هدف نهایی شان که همان رهایی از بند ظلم و ستم است، بیش از پیش نزدیکتر می کند.

به امید ایرانی آزاد و رها ...

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.