رفتن به محتوای اصلی

پرو پاگاندای مدرن جنگی
09.07.2018 - 18:10
ترجمه و تلخیص:
الف. میم

چیزی که انتشار ویدیو ها را جالبتر می کند این است که این ویدیو ها توسط جمهوریخواهان محافظه کار آمریکائی (نئوکانها) و هواداران اسرائیل (صهیونیستها) منتشر شده اند، کسانی که سوابقشان نشان می‌دهد معمولا طرفدار آزادی زنان در کشورهای اسلامی نبوده و نیستند. بسیاری از این کشورهای اسلامی مخالف حقوق زنان از متحدان نزدیک آنها می باشند.

سوال اینجاست چه اتفاقی افتاده است که این جنگ افروزان رسوا اینقدر به سرنوشت زنان در کشورهای اسلامی علاقه‌مند شده اند؟

شاید برای عده ای غیر منتظره باشد اما واقعیت این است که ویدیو ها در مورد زنانی است که در کشوری زندگی میکنند که در شرایط فعلی ماشین جنگی آمریکا علیه این کشور به شدت فعال شده است این ویدیو ها راجع به بخشی از زنان در ایرانند.

________________________________________

)این زنان انقلابی ایرانی خود را به خطر دستگیری مواجه می کنند چراکه در ایران رقصیدن آنها در خیابان ممنوع است، اما این محدودیتها مانع مبارزه آنها نمی شود(

________________________________________

هرگاه ناگهان در رسانه‌های اجتماعی با هجمه تبلیغاتی علیه کشوری مواجه می شوید که در آن کشور منابع طبیعی مهمی مانند نفت و گاز موجود است و دلسوزی فوق العاده ای برای وضعیت ناگوار مردم آن کشور صورت میگیرد و ناگهان همه جهان غربی با آنها اعلام همبستگی میکند باید شاخکها حساس شوند که این احتمالا یک پروپاگاندا است.

اما موضوع پروپاگاندا آنجا جالبتر می‌شود که میبینیم که کشورهای همسایه ایران که همگی از متحدان نزدیک امپریالیسم آمریکا هستند و در این کشورها زنان از کمترین حقوقی برخوردار نیستند و در شرایط به مراتب سخت تر و بد تری زندگی میکنند، مورد توجه آمریکا قرار نمی کیرند و در این ویدیوها کمترین نشانه ای از افشاگری در مورد وضعیت زنان این کشورها نمی بینی می توان مطمئن بود که این قطعا پروپاگانداست.

به خصوص وقتی که می بینی که این کشور توسط تحریم های اقتصادی و عملیات مخفیانه سازمان امنیتی آمریکا سیا مورد حمله قرار می گیرد هیچ شکی نداشته باشید این یک پروپاگاندای بی برو برگرد است

در ماه دسامبر گذشته گزارشی داخلی از دولت ترامپ به بیرون نشت کرد که در آن بع وزیر خارجه سابق امریکا «رکس تیلرسون» آموزش داده می‌شد که چگونه به بهانه عدم رعایت حقوق بشر دولت های مخالف آمریکا را تضعیف کند. پولیتیکو گزارش می‌دهد:

اطلاعات به دست آمده، نشان میدهد، چگونه یک نفر (تیلرسون قبلا ریاست یک شرکت نفتی بزرگ آمریکائی را به عهده داشت)که از بخش اقتصادی آمریکا به وزارت امور خارجه آمریکا رسیده است و اطلاعی در این مورد ندارد برایش دوره آموزشی کوتاه مدتی گذاشته می شود تا به به او نشان دهند که چگونه می تواند از حقوق بشر به عنوان وسیله ای برای ضربه زدن به کشورهای مخالف مثل ایران، کوبا و یا کره شمالی استفاده کرد و چگونه نباید از حقوق بشر در کشورهای متحد آمریکا که که آنرا را دائما نقض میکنند مانند فیلیپین مصر و عربستان سعودی استفاده نکرد.

«بریان کوک» مشاور سیاسی تیلرسون در این آموزش به شاگردش یادآوری می‌کند که متحدان ما می بایستی از این حملات در امان بمانند و این سیلستها فقط باید شامل حال دولت های مخالف آمریکا باشد در غیر این صورت در آینده نزدیک آمریکا بیشتر هر کشور دیگری مخالف به جای متحد خواهد داشت.

https://twitter.com/MsJulieLenarz/status/1014470758922416128?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E10144707589 

ایران بخاطر نقص ها و کمبودهایش در پروسه های دمکراتیک مورد تهدید روسپیان جنگ افروز قرار میگیرد ولی عربستان که یک نظام پادشاهی فئودالی مذهبی مطلقه است مورد حمایت آنها قرار میگیرد و دستش کاملا در رفتارهایش باز است.

علت واقعی این دلسوزی ها چیزی غیر از این نیست که قدرت سیاسی در آمریکا تصمیم قطعی برای سرنگونی نظام ایران و یا آنچه به رژیم چنج معروف است گرفته است و گرنه آمریکا هرگز دلش برای حقوق بشر و زنان ایرانی نسوخته.

(زنان ایرانی در حال نشاندادن رنجی که از سوی مردان به آنان تحمیل میشود، به امید اینک انسان های خوب خود را از زنجیرهای رژیم ملا ها آزاد سازند.)

در دوران شبکه های اجتماعی پروپاگاندای جنگی یعنی این. این به این معنی است که پروپاگاندا برای جنگ افروزی در دوران شبکه های اجتماعی نباید زشت باشد و باید آنقدر هوشمند باشد که بتواند اهداف واقعی جنگ افروزان آمریکائی را پنهان کند و رد پای خونین آنها را مخفی کند، چراکه اگر غیر از این باشد کل پروژه حجاب و چهارشنبه های سفیو و مادران… جواب نمی دهد.

آنها(امپریالیسم آمریکا و متحدانش) نمی توانند مستقیما فراخوان بدهند و فریاد کنند: «آهای مردم ما باید به کشور شما که در آنطرف دنیا قرار دارد و کاری هم به کار ما ندارد تجاوز کرده، بدترین بلاهای ممکن را سرتان بیآوریم و شما مردمان این کشورها نباید کمترین صدائی از تان در بیاید»!

تهدید و جنگ افروزی امروز باید سرزنده، تر و تازه و مدرن و با مزه و انقلابی باشد .

باید سکسی بنظر برسد.

و کجا یش را دیده اید، جواب هم میدهد، این ویدیو ها بارها توسط هواداران ترامپ نشانه گزاری (لایک) میشود.

لطفا به این هیولا ها شک کنید و اعتماد نکنید، مردم افغانستان از باتلاق نظامی و جنگی که به بهای جان ده ها هزار نفر تمام شد هیچ سودی نبرده اند.

متجاوزان به عراق از سوی مردم این کشور هرگز به عنوان «رهایبخش» و «نجات دهنده» مورد استقبال قرار نگرفته اند.

اثرات دخالت نظامی «انسانی» در لیبی و نتایجش به مراتب بارها بدتر از وضعیتی بود که به آن بهانه به این کشور تجاوز نطامی شد.

حمله به سوریه به بهانه «نجات جان کودکان سوری» منجر به نابودی جان نیم میلیون انسان شد.

اکر واقعا ایرانیان قصد سرنگونی نظام حاکم بر کشورشان را داسته باشند، بایستی این کار را با نیروی خود و نه با تحریم های فلج کننده یا فرقه های تروریستی مذهبی و یا تجاوزگران امپریالیستی سیا که تخصصشان در وارونه جلوه دادن حقایق است انجام دهند.

تابحال همه سرنگونی ها با مهندسی آمریکا در خاورمیانه به فجایعی بزرگ تبدیل شده اند.

خلقهای منطقه باید با فریادها و اعتراضات خود خواستار قطع شدن تجاوزات و دخالتهای نظامی و سیاسی آمریکا و کارگزاران داخلی و خارجیشان شوند و نه آنکه از پروپاگانداهای امپریالیستی و ساخته و پرداخته شده در آمریکا حمایت کنند.

https://www.theblogcat.de/uebersetzungen/caitlin-johnstone-05-07-2018/

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
مجله هفته

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.