رفتن به محتوای اصلی

واعظی: ترامپ 8 بار ملاقات با روحانی را درخواست کرد
سیاست شفاف و مواضع کاملا مشخص!
18.07.2018 - 12:21

رئیس دفتر روحانی گفت: در سفر قبلی روحانی به نیویورک ترامپ ۸ بار درخواست گفت‌وگو و ملاقات با  تیم ایرانی کرده بود.

به گزارش خبرنگار  تسنیم، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی پیرامون تغییرات در کابینه اظهار داشت: امروز با شرایط جدیدی مواجه هستیم که بعد از خروج امریکا و برخی تحریم‌ها به وجود آمده و مهمتر از آن جنگ روانی است که از نظر اطلاعات غلط به ملت ایران تحمیل می‌شود.
وی افزود: پس از خروج آمریکا از برجام ما با شرایط جدیدی مانند اعمال تحریم ها مواجه هستیم، از سویی دیگر شاهد جنگ روانی، اطلاعات غلطی و فشارهایی هستیم که آنان به ما تحمیل می کنند، از این رو اعضای کابینه باید با توجه به شرایط جدید، امور را تنظیم کنند. رئیس‌جمهور برخی از اعضای کابینه را که در شرایط عادی انتخاب کردند و برهمین اساس الان در شرایط ویژه هستیم که دکتر روحانی بررسی می‌کنند تا برخی از تغییرات انجام شود.
واعظی تصریح کرد: تغییراتی در تیم اقتصادی نیز خواهیم داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ترامپ گفته است ایرانی ها برای مذاکره تماس خواهند گرفت، گفت: آمریکا از چهل سال قبل همواره با نظام به دلیل اسلامی و مستقل بودنش، دشمنی داشت. به دلیل آن که ترامپ سیاستمدار نیست، هر مطالبی را می گوید، آنها تلاش می کنند اتاق جنگ روانی در وزارت خزانه داری و امور خارجه آمریکا علیه ایران تاسیس کنند.
واعظی افزود: تردیدی وجود ندارد که با ملتی فهیمی مواجه هستیم که میداند برخی از مطالبات را از حکومت و دولت داشته باشد، ولی وقتی آمریکا می خواهد برای مردم ایران تصمیم بگیرد، مردم تحت تاثیر این مسائل قرار نمی گیرند.
رییس دفتر رییس ‌جمهور بر همین اساس خاطرنشان کرد:‌ درباره این موضوع که ترامپ گفته است ایرانی ها تماس می‌گیرند تاکنون که برعکس بوده است در سفری که سال گذشته رئیس‌جمهور برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفتند ترامپ 8 بار برای ملاقات با رئیس جمهوری ایران تماس گرفت.این واقعیت با حرف‌های که زده می‌شود خیلی فرق دارد، در هر صورت ما سیاست بسیار شفافی داریم و موضع مان با آمریکا کاملا مشخص است.
واعظی درباره نامه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به آیت‌الله جنتی درباره FATF گفت:‌ بحث ما fatf نیست و این اشتباهی است که می‌کنند، دولت فعلی و قبلی لوایحی را تنظیم کردند و برای مجلس فرستادند. ما هم اکنون بیشتر به دنبال بررسی این 4 لایحه هستیم، مجلس هم کارش را شروع کرده است و فکر می‌کنم باید همین مسیر حفظ شود. نامه‌ای را که از سوی محسن رضایی امضا شده بود را بررسی کردیم، بخش‌هایی که از مطالب منتشر شده، ارتباطی با مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد و مربوط به شورای عالی امنیت ملی است. فکر کنم کارعجولانه ای شده است و رئیس‌جمهور پاسخ آن نامه را می‌دهند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
تسنیم

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.