رفتن به محتوای اصلی

مانع جدید اروپا
03.08.2018 - 01:44

روزنامه "بیلد" آلمان اولین رسانه‌ای بود که خبر این تغییرات را منتشر کرد و تغییرات در مقررات عمومی بانک فدرال آلمان (بانک مرکزی) را به اقدام ایران برای انتقال ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد از آلمان به ایران تعبیر کرده است.
در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه اول ماه اوت (۱۰ مرداد) در همین ارتباط بر روی سایت بانک فدرال آلمان منتشر شد، هدف از این تغییرات جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم اعلام شده است.
مقررات جدید همچنین به بانک فدرال آلمان اجازه می‌دهد در صورت تردید درباره اهداف معامله، از انجام آن صرف‌نظر کند. این تغییرات از روز ۲۵ ماه اوت (۳ شهریور) اجرا خواهد شد.
خبر اقدام ایران برای انتقال ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد از آلمان به این کشور روز ۹ ژوئیه (۱۸ تیر) در روزنامه "بیلد" و به نقل از محافل دولتی آلمان منتشر شده بود.
ایران خواستار برداشت این پول از حساب‌های دولتی خود در بانک "تجارتی ایران و اروپا" در شهر هامبورگ آلمان است. از قرار معلوم دولت ایران به دلیل تحریم‌های مالی یک‌جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی، خواستار برداشت این مبلغ و انتقال آن به صورت نقد و با هواپیما به داخل کشور است.
تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران، بر روی روابط بانکی و اقتصادی تهران با اروپا سایه افکنده است . پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام و اعلام تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی، ایران دیگر به زحمت می‌تواند به دارایی‌های موجود در حساب‌های خود در بانک‌های دیگر کشورها دسترسی یابد. آمریکا بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی در سراسر جهان را نیز تهدید کرده است که در صورت حمایت مستقیم یا غیرمستقیم جمهوری اسلامی در نقل و انتقال‌های بانکی، با تحریم‌های این کشور مواجه خواهند شد.

 

Image result for ‫بانک مرکزی آلمان برای جلوگیری از انتقال پول نقد به ایران‬‎

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
تایمز اسرائیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.