رفتن به محتوای اصلی

چین اظهارات غیرمسئولانه ترامپ درباره عدم همکاری پکن برای غیراتمی کرد
26.08.2018 - 09:31

چین اظهارات "غیرمسئولانه" ترامپ درباره عدم همکاری پکن برای غیراتمی کردن کره شمالی را محکوم کرد

چین روز شنبه ۲۵ اوت/ سوم شهریور ماه اظهارات "غیرمسئولانه" دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در مورد موضع پکن نسبت به غیراتمی کردن کره شمالی و همچنین لغو سفر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به پیونگ یانگ را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه "لو کانگ" سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: "اظهارات آمریکائی‌ها خلاف واقعیت و غیر مسئولانه است. ما نسبت به این سخنان عمیقا نگران بوده و رسما به آن اعتراض می‌کنیم."
به گفته وی " همه طرف‌های مربوط به پرونده اتمی کره شمالی باید مسیر راه حل سیاسی را پیمایند و فعالانه با یکدیگر ارتباط داشته، مذاکره و به نگرانی‌های منطقی یکدیگر توجه کنند."
روابط اقتصادی چین و آمریکا در پی افزایش تعرفه‌های واردات چین و مقابله به مثل پکن در حال حاضر با تنش‌هایی روبه‌رو شده‌است.
دونالد ترامپ روز جمعه دوم شهریور برای نخستین بار پس از دیدار تاریخی خود با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی که در ماه ژوئن/ خرداد ماه گذشته صورت گرفت، نگرانی خود را از فقدان پیشرفت در زمینه غیراتمی کردن کره شمالی اظهار کرد و این امر را به چین نسبت داد.
وی در توئیتر خود نوشت: " در حالی که چینی‌ها بخشی از فرایند و تحریم‌های جاری سازمان ملل علیه کره شمالی هستند ، اما به دلیل موضع سرسختانه آمریکا در تجارت با چین، به فرایند غیر اتمی کردن شبه جزیره کره کمک نمی‌کنند."
همچنین در حالی که مایک پمپو روز پنج‌شنبه از سفر هفته آینده خود به پیونگ یانگ برای چهارمین بار خبر داده بود، دونالد ترامپ در تویئت خود نوشت که از وی خواسته تا "فعلا" سفر نکند.
وی دلیل این امر را اینگونه عنوان کرد: "احساسم این است برای غیر اتمی شدن شبه جزیره کره هنوز پیشرفت کافی نکرده‌ایم."
به گفته او وزیر امور خارجه آمریکا می‌تواند در "آینده نزدیک" به این سفر برود، "احتمالا" وقتی که مسائل پیش روی "روابط تجاری" آمریکا با چین حل شود.
ترامپ در عین حال تاکید کرده: "مایلم گرم‌ترین درودها و احترام خود را برای رئیس کیم بفرستم. من مشتاق دیدار او به زودی هستم."
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه خود با خطاب قرار دادن رئیس جمهور آمریکا گفت: " بهتر است به جای رفتارهای فریبنده و انداختن اشتباه به گردن دیگری، صمیمیت و انعطاف‌پذیری بیشتر را ثابت کند."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
RFI service Persan

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.