رفتن به محتوای اصلی

اخراج از کار به خاطر اندیشه
26.08.2018 - 15:49

حکومت در تلاش برای ماندگاری به هر قیمت ، به نهادهای امنیتی و قضایی فرمان می دهد که فعالان جامعه مدنی ، کنشگران سیاسی ، دگراندیشان و آزادیخواهان را سرکوب و به بند بکشند تا هزینه فعالیت های انسانی را بالا ببرند و مردم کمتری روی به اعتراض آورند .

اما بیگمان چنین نشد ، هر چند که بسیاری از فعالان مدنی و سیاسی دربند و زندان بسر می برند ، مردم به جهت ضعف مدیران ناکارآمد دچار مشکلات دهشتناکی هستند اما براستی جامعه راه گذر از استبداد بسوی دمکراسی را یافته و به پیش می رود .

چندی پیش نوشتم که به جهت فعالیت های مدنی و حقوق بشری ، مصاحبه ها و مقالات و روشنگری ها ، همواره تحت خشونت و سرکوب به اشکال گوناگونش هستیم ، از پرونده سازی و زندان گرفته تا محدودیت های بسیار دیگر ، از جمله شغل کارگری مرا نیز برنمی تابند و در طی ۱۷ سال کار شرافتمندانه و بی تخلف در واحدهای مختلف شهرداری ، همواره از همان آغاز بکار در سال ۸۰ همیشه تحت فشار و مبادرت به اخراج و تهدید بودم .

در این چند سالی که به خواست خودم به اتش نشانی رفتم عکس و تصاویر من اسباب خشم پیروان قدرت گشته و فشارهای پس پرده به شهرداری که مرا از آنجا بردارند !؟ . یعنی شغل مرا نیز جزو ابزار کار خود می دانند که باید با اجازه آنان باشد !؟ .‌

البته فعالیت های من بیرون از اداره و ساعت آزاد و استراحتم هست که ربطی به شخص ، نهاد و دستگاهی ندارد . بدنبال مسند و مدیریت نرفتم تا با فراغ بال و آزاد از هر تعلق و قید و بندی بتوانم در کنار مردم برای آزادی ، عدالت ، حقوق بشر و دمکراسی در میهن تلاش کنم .

به هر روی ایستادن در برابر استبداد ، اعتراض به فقر ، گرانی ، بیکاری ، فساد ، رانتخواری ، اختلاس ، بحران ناکارآمدی مقامات و مدیران ، تاراج سرمایه های ملی در سوریه ، یمن ، عراق ، لبنان ، بهانه هایی چون انرژی هسته ای میلیاردی ، نابودی محیط زیست ، اقتصاد پریشان ، اعدام ، خشونت ، سرکوب و ... مستلزم دادن هزینه است همانگونه که دوستان آزادیخواهم ؛ اسماعیل عبدی ، محمود بهشتی ، محمد حبیبی ، نرگس محمدی ، نسرین ستوده ، گلرخ ایرایی ، اتنا دایمی ، آرش صادقی ، بهنام ابراهیم زاده ، قاسم شعله سعدی ، سعید شیرزاد ، رضا ملک و ... اکنون در زندان بیداد و ستم اسیرند .

در چند روز گذشته شهرداری تحت فشار پشت پرده ، دو ابلاغ برایم نوشته !؟ ببینید از قوانین شهرداری که باید در جهت رفاه و خدمت به مردم و پرسنل و کارکنان باشد ، بطور ابزاری در برخورد با من بهره می برند !؟ . مدتی پیش برای عضویت در شورای کارگری شهرداری در انتخاباتش کاندید شدم ، به نماینده اداره کار و تعاون از همان پشت پرده فرمان داده بودند که صلاحیت مرا رد کند !؟ .

برای سندیکای کارگری نیز تلاش های بسیار کردم که اجازه تشکیل آن را ندادند !؟ . دیروز نامه اعتراضی روی ابلاغ ها گذاشتم و تحویل شهرداری دادم مبنی بر اینکه تحت فشار پس پرده ، برای من تصمیم نگیرند چون منصب و مسندی ندارم که برای ان مجبور به مردم آزاری و تن دادن به دلت و خواری باشم ، لحظاتی با شهردار گفتگو میکردم که یکی از اعضای شورای شهر پیش آمد و بدون مقدمه پرسید : به ولایت فقیه اعتقاد داری ؟ گفتم : نه ، صدایش را بلند کرد ؛ پس حق کار کردن نداری !؟ گفتم مگر دستگاه تفتیش عقایدی ؟ باور کنید نفهمید چه گفتم ، بدنبال فرار بود که انچه باید نثارش کردم و یاد اوایل پس از ۵۷ افتادم که ؛ ریاکاران هنگام دعوا با جنجال و فریاد به طرف مقابل می گفتند : به امام فحش دادی ، تا در هر محکمه ای پیروز شوند .

اما روزگار فریبکاران نیز بسر آمد و مردم آگاه شدند . حکایت طولانی شد اما به جهت شفاف سازی ، باید این وقایع را جهت اگاهی هم میهنان و مبارزان آزادی می نوشتم ، که اگر احزاب مستقل و رسانه هاز شفاف نداریم و حکومت نیز زور می گوید ، ما همچنان ایستاده ایم و در برابر ظلم و ستم کوتاه نخواهیم آمد . ما برای ان که ایران سرزمین خوبان شود ، خون دل ها خورده ایم . تا آبادی میهن و آزادی مردم ، پاینده ایران ....

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.