رفتن به محتوای اصلی

معرفی دو کتاب "مظلومیت بلوچستان" و "علل ناکامی اپوزیسیون"
26.08.2018 - 17:11

کتاب مظلومیت بلوچستان در آیینه نوشتار با بیش از ۳۸۰ صفحه مطلب و عکس های رنگی و سیاه و سفید به موضوعات مختلفی در رابطه با استان سیستان و بلوچستان پرداخته است. از فقر و تبعیض گرفته تا علل عدم توسعه اقتصادی، و سیاست های دوگانه دولت های مختلف جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته. از طرح آمایش جمعیتی یا به اصطلاح طرح توسعه سواحل مکران گرفته تا فقر عیانی که بر روی گنج نهان پنهان نمانده است.
از مرگ هامون و نابودی حیات در سیستان گرفته تا اجازه دادن به کشتی های صیادی چینی که در نهایت شیلات و صنعت ماهیگیری در سواحل مکران را نابود خواهد کرد. از خشکسالی و نابودی کشاورزی در شمال و جنوب استان گرفته تا مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها و گسترش فقر و رشد ناهنجار های متعدد. از ظلم مضاعف در حوزه های مختلف فرهنگی، زبانی، سیاسی، اقتصادی، آموزشی، استخدامی، مذهبی و غیره گرفته تا سوءاستفاده از فقر مردم؛ و موضوعات دیگری که در این کتاب به آنها پرداخته شده است؛ برخی از این نوشتارهای گردآوری شده در طی سالیان اخیر از طریق منابع مختلف منتشر شده اند.

کتاب دوم تحت عنوان علل ناکامی اپوزیسیون ایرانی می باشد که با بیش از ۲۲۰ صفحه مطالب متعدد و همچنین عکس های رنگی و سیاه و سفید به ریشه یابی علل ناكامی اپوزيسيون در بستر تاريخ فرهنگ استبدادی ایران می پردازد. از کارنامه چند دهه اپوزیسیون گرفته تا کالبدشکافی پروژه های ناموفق اپوزیسیون برونمرزی که بعد از قریب به چهار دهه تلاش نتوانسته است اتحاد و همگرایی بین خودشان بوجود بیاورند و تاثیرگزاری خودش را در عرصه عمل در داخل کشور نشان بدهد. از نقش پروژه های نفوذ نظیر پروژه الماس فریب گرفته تا نقش و استراتژی اصلاح طلبان در داخل و خارج از کشور. از کنفرانس های متعدد اپوزیسیون گرفته تا هژمونی طلبی و حداکثر خواهی برخی از نحله های مختلف سیاسی. از مسائلی نظیر برجام و تحریم و مواضع اپوزیسیون در مقابل آن گرفته تا مشروعیت و یا عدم مشروعیت کمک خارجی . و این سوال که براستی اپوزیسیون بعد از چهل سال تشت و پراکندگی منتظر چیست؟ برخی از این نوشتارهای گردآوری شده در طی سالیان اخیر از طریق منابع مختلف منتشر شده اند.

All About Baloch and Balochistan
کتابی سومی که در راه است به زبان انگلیسی هست و در معرفی بلوچ و بلوچستان به موضوعات سیاسی، اجتماعی، ژئواستراتژیکی، تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و دیگر مقوله های مربوط به بلوچستان در دنیای مدرن می پردازد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

دكتر عبدالستار دوشوكي

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.