رفتن به محتوای اصلی

نمایش مشترک
29.08.2018 - 16:04

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ٢٩ اوت/ ۷ شهریور، در واکنش به جلسه سؤال مجلس از حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور، آن را «یک نمایش» مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه خواند که در آن «اقتدار و ثبات جمهوری اسلامی» نشان داده شد.
خامنه‌ای به مناسبت "هفته دولت" در جمع رئیس جمهوری و اعضای دولت ایران گفت: «نمایندگان مجلس از رئیس جمهوری که با بیش از ۲۳ میلیون رأی انتخاب شده است سؤال می کنند و رئیس جمهور نیز با خونسردی و متانت به سؤال‌ها پاسخ می دهد و این معنای مردم سالاری دینی است».
در حالی که نمایندگان مجلس از اظهارات روحانی قانع نشدند، خامنه ای مدعی شد که «جلسه بسیار خوب دیروز هم رئیس‌جمهور و هم مجلس را تقویت می کند».
این اظهارات خامنه ای در حالی است که حسن روحانی روز سه شنبه ۶ شهریور/ ‌‌٢٨ اوت در همان ابتدای سخنان خود در مجلس، گفت: «امیدوارم که بتوانم نقاط مورد نظر مقام معظم رهبری را که در توصیه‌هایی که نسبت به جلسه امروز به من فرمودند، دقیقاً مراعات کنیم».
در حالی که برخی منتظر بودند که روحانی درباره بحران اقتصادی اخیر «افشاگری» کند، از این جمله برداشت شد که رهبر جمهوری اسلامی پیش از این جلسه توصیه‌هایی را به روحانی کرده است.
خامنه‌ای همچنین در زمینه مسائل بین المللی، بار دیگر درباره مذاکره ایران و آمریکا گفت: «مذاکره‌ای در هیچ سطحی با آمریکایی‌ها صورت نخواهد گرفت».
وی درباره مذاکره با اروپا نیز گفت: «ارتباط و ادامه مذاکره با اروپا ایراد ندارد اما باید ضمن ادامه این کار از آنها درباره مسائلی نظیر برجام و یا اقتصاد قطع امید کنید».
رهبر جمهوری اسلامی اضافه کرد: «برجام هدف نیست بلکه وسیله است و طبعاً اگر به نتیجه برسیم که با این وسیله، حفظ منافع ملی امکان پذیر نیست آن را کنار می گذاریم».

 

media

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
رادیو فرانسه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.