رفتن به محتوای اصلی

وزیر دارایی فرانسه:می خواهیم که اروپا یک قاره مستقل باشد نه یک رعیت
اروپا کار روی ایجاد نظام مالی مستقل از سوئیفت را آغاز کرده
29.08.2018 - 17:53

چندی پیش هم «فرانک والتر استنمیر» رییس جمهور آلمان گفته بود دولت ترامپ اروپا را به عنوان بخشی از جامعه جهانی که در آن کشورها همکاری می کنند درک نمی کند و در مقابل تصور می کند که اروپا جایی است که هر کشوری باید راه خودش را پیدا کند.
وزیر دارایی فرانسه گفت: بانک های مرکزی فرانسه و آلمان در حال کار بر روی ایجاد یک شبکه مالی مستقل با ایران و دیگر کشورهای تحریم شده است.
به گزارش  تدبیر و امید به نقل از اسپوتنیک، ساعاتی پس از آنکه «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان گفت: اروپا کار بر روی ایجاد یک نظام مالی مستقل از سوئیفت را آغاز کرده است، «برونو مایر» وزیر دارایی فرانسه در مصاحبه ای گفت: آلمان و فرانسه به منظور ایجاد مکانیزم مالی اروپایی در حال همکاری کردن هستند تا تحریم های آمریکا علیه برخی از کشورها از جمله ایران را کنار بگذارند؛ ضمن اینکه استقلال اروپا را تقویت کند.
وی تصریح کرد که به همراه آلمان مصصم هستیم تا بر روی یک ابزار مستقل مالی یا ابزار مالی فرانسوی-آلمانی کار کنیم تا به ما اجازه دهد قربانی تحریم های فراسرزمینی آمریکا نشویم. وزیر دارایی فرانسه گفت: می خواهیم که اروپا یک قاره مستقل باشد نه یک رعیت و این به معنی آن است که به طور کامل دارای ابزارهای مالی مستقل باشیم که امروز برای ما این ابزارها وجود ندارند. اگر بخواهیم واقعا یک ابزار مالی مستقل ایجاد کنیم، باید تمام گزینه ها را در پیش گیریم.
«مایر» به مذاکرات انجام گرفته شده بین دولت فرانسه و آلمان به همراه بانک های مرکزی این دو کشور در مورد ایجاد یک کانال مالی مستقل با ایران و دیگر کشورها اشاره کرد. گفته های وزیر دارایی فرانسه به دنبال اظهارات روز گذشته وزیر خارجه آلمان که تاکید کرده بود اروپا باید به تحریم های بی حساب و کتاب و غیر مشخص آمریکا علیه روسیه، چین، ترکیه و دیگر کشورها که شرکای تجاری مهم اتحادیه اروپا هستند، پاسخ دهد، مطرح می شود.
وزیر خارجه آلمان گفته بود که توانمند کردن استقلال و قدرت اروپا در تجارت، سیاست های اقتصادی و مالی یک کار پیچیده خواهد بود؛ اما در حال حاضر آن را شروع کرده ایم. وی تصریح کرد که در حال همکاری بر روی طرح های پیشنهادی مرتبط با کانال های پرداخت و ایجاد نظام پرداخت مستقل از سوئیفت بمنظور ایجاد صندوق ارزی اروپایی هستیم.
پیش از این «هایک ماس» در مصاحبه ای با روزنامه اقتصادی «هاندلزبلات» آلمان گفته بود که اگر اروپا خواستار حفظ برجام است باید شراکت خود با آمریکا را بازبینی و نظام پرداخت اروپایی ایجاد کند تا در جهت ایجاد توازن با آمریکا در هر جایی که خطوط قرمز ترسیم می کند، عمل کند.
چندی پیش هم «فرانک والتر استنمیر» رییس جمهور آلمان گفته بود دولت ترامپ اروپا را به عنوان بخشی از جامعه جهانی که در آن کشورها همکاری می کنند درک نمی کند و در مقابل تصور می کند که اروپا جایی است که هر کشوری باید راه خودش را پیدا کند.
وی اقدامات «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه را در واشنگتن برای انجام یک کار درست تنها در جهت منافع اروپا در حوزه تجارت بلکه در راستای ضرورت حفظ برجام تحسین کرد.
بر پایه این گزارش، دونالد ترامپ در هشتم ماه می سال جاری میلادی رسما از برجام خارج شد و تحریم های دوباره را علیه تهران دنبال کرد؛ ضمن اینکه شرکت های تجاری را تهدید به محرومیت از انجام تجارت در آمریکا در صورت داشتن روابط تجاری با تهران کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.