رفتن به محتوای اصلی

مسیری که در پیش رو داریم ( 3 )
03.09.2018 - 00:47

بقلم: عبدالخالق جرفی
تهاجم و دفاع : مسیری که در پیش داریم در یک جمله خلاصه می شود ، " تهاجم و دفاع ".
تهاجم به چه و دفاع از چه ؟ تهاجم به رسوبات گذشته و زمینه های شکست های گذشته و عوامل آن ، و دفاع از دستاوردهای تمام این سالیان فدا و فداکاری . دفاع از دستاوردها ممکن نیست مگر در تهاجم به این رسوبات و علل شکست ها .
رسوبات گذشته چه هستند و چرا باید بر علیه آنها شورید و به پایه های آن تهاجم کرد ؟ در اینجا به عوامل اصلی این رسوبات و عوامل شکست اشاره مختصری می کنیم .
-پراکنده کاری : یکی از رسوبات کاری که از گذشته بر مبارزات ما سایه انداخته ، پراکنده کاری می باشد . منظور این است که هر مبارزه ، دارای استراتژی و مراحل است . و هر مرحله دارای اهداف و تاکتیک های مناسب برای رسیدن به هدف مرحله ای و تحق آن است . وقتی مرحله مشخص شد ، نوع کار و ابزار آن و شیوه اجرای کار هم مشخص می شود . پس ما در اینجا با یک برنامه ریزی که اساس آن روی استراتژی مشخص خود ما سوار است ، عمل می کنیم . یعنی تمرکز روی اجرای برنامه مشخص تا رسیدن به هدف از پیش تعیین شده می باشد . پس با هر آن چیزی که این تمرکز را از بین می برد ، تحت هر بهانه و استدلالی مبارزه می کنیم و نباید بگذاریم این تمرکز کند شده و انرژی افراد به کارهایی که توی برنامه نیست و یا خود بخودی پیش می آید ، هدر بدهیم .
-سازمان نیافتگی : با امور و تجمعات و برنامه های سازمان نیافته به شدت برخورد کنید و نگذارید فضای کار داشته باشند . از جلسات بحث تا انجام کارهای افشاگرانه تا ارتباطات و بسیج مردم و جذب نیرو ووو همه چیز باید سازمان یافته باشد . یعنی در مجموعه به بحث گرفته شود و با فرمان و تقسیم وظایف ، انجام گیرد .
-دشمن را دست کم گرفتن : یکی از موضوعاتی که همیشه از آن ضربه می خوریم ، دست کم گرفتن دشمن است . دست کم گرفتن دشمن در نفوذ توی مناسبات تا شناسایی سریع بعد از هر کاری ، تا امکان نابودی و متلاشی کردن ما . حکومت ایران با انجام دستگیری ها و پس از مدتی آزاد کردن افراد ، این ساده نگری را دامن زده که نیروهای امنیتی در هر حال نفر را آزاد می کنند وو . در صورتیکه در شرایط سخت بگونه ای دیگر عمل می شود . همچنین دست کم گرفتن دشمن در تبدیل دشمن به دوست و تبدیل دوست به دشمن . و یا به انحراف کشاندن مسیر مبارزه با طرح شعارهای انحرافی . و بالاتر از همه اینها استفاده از همه امکانات امنیتی و نظامی برای متلاشی کردن مقاومت و مبارزه ملت عرب الاحواز .
-عدم تصفیه عناصر مردد و مشکوک
در تصفیه عناصر مشکوک و مردد نباید سهل انگاری و تردید داشته باشید . مسیری که در پیش داریم ، بسا مهمتر از این است که با شک و دودلی نسبت به این یا آن فرد ، طی کنیم . باید در این زمینه بسیار هوشیار برخورد کرده و هم زمینه های نفوذ را از بین ببریم ، هم خود عناصر را شناسایی کرده و از صفوف خود دور کرده با آنها برخورد افشاگرانه کنید تا در جایی دیگر نتوانند نفوذ کرده و در وقت مناسب ضربه خود را وارد کنند .
-جدا شدن کامل از طرز فکر قبیله ای و فرقه گرایی
با توجه به تهدید تفکر قبیله ای و منطقه ای ، که همگی آنرا احساس می کنیم ، یکی از کارهای اصلی مجموعه ها ، رساندن این پیام که ، باید به مبارزه ملت عرب الاحواز بمثابه یک ملت نگاه کرده و با هرگونه گرایش به این یا آن قبیله و عشیره با تمام قدرت مبارزه کرد . باید به افرادیکه به مجموعه ها می پیوندند و یا خود به تشکیل مجموعه های جدید بعنوان شبکه های نیرویی ، می پردازند بعنوان یک اصل مبارزاتی گفت و آموزش داد که گرایش قبیله ای مسیرما را با بن بست مواجه خواهد ساخت و مبارزه ملت ما را از بین خواهد برد و در یک جنگ داخلی و یا یک شرایط هرج و مرج ، ما را با شکست سنگین مواجه خواهد ساخت . یعنی مجموعه هایی تشکیل بدهید که قبل از هر چیز بنام ملت الاحواز مبارزه کنند و خود را در کادر همان مجموعه سازمان یافته که در زمان مشخص ، تبدیل به سازمان و تشکیلات ملت الاحواز خواهد شد ، خواهند دید .
واقعیت این است که شرایط برای ایجاد سازمان سیاسی و رهبری سیاسی ، کاملا آماده است ، بشرطی که از آن نهایت استفاده را بکنیم . سازمان سیاسی و رهبری و کادرهای مبارز آن ، در همین شرایط ساخته و پرداخته می شوند و در همین مبارزه ، تجارب و آموزش لازم را خواهند دید . امید است که از هم اکنون شروع کنیم .
01.09.2018

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

یاسین اهوازی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.