رفتن به محتوای اصلی

هواپیمائی فارس ایر قشم و قاچاق تسلیحات
05.09.2018 - 00:12

به گزارش شبکه خبری فاکس، یکی از خطوط هواپیمایی ایران که چند نفر از کادر رهبری و هیئت مدیره آن را اعضای سابق سپاه پاسداران تشکیل می دهند، در قاچاق اسلحه و مهمات برای حزب الله لبنان دست دارد.
هواپیمائی فارس ایر قشم که مرکز آن در جزیره قشم است، مظنون به قاچاق تسلیحات به لبنان است.
فاکس نیوز از قول منابع اطلاعاتی غربی گزارش داد، شرکت هواپیمائی فارس ایر قشم که پانزده سال پیش با سرمایه خصوصی تاسیس شد، با همکاری سپاه قدس و کارخانجات اسلحه سازی در ایران در قاچاق تسلیحات و مهمات برای شبه نظامیان حزب الله لبنان دست داشته است.
برای مثال، یکی از دو جت بوئینگ ۷۴۷ متعلق به این شرکت هواپیمائی، روز ۹ جولای (برابر با ۱۸ تیر ماه) از پایگاهی نظامی در تهران پرواز کرد، و پس از توقف کوتاهی در فرودگاه بین المللی دمشق، در ساعت ۴ بعد از ظهر همان روز در فرودگاه بین المللی بیروت به زمین نشست.
منابع اطلاعاتی غربی که نام و نشان آنها فاش نشده است می‌گویند، این هواپیما حامل «قطعات مورد نیاز برای ساخت تسلیحات پیشرفته و دقیق در کارخانجات اسلحه سازی ایران در لبنان» بوده و به گفته منابع پروازی «مسیری غیرمعمول و سئوال برانگیز» از تهران تا بیروت را طی کرده است.
این در حالی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در توئیتی در واکنش به خبر انتقال موشک های بالیستیک ایران به عراق نوشت، «اگر خبر انتقال موشک های ایران به عراق صحیح باشد، نقض آشکار حق حاکمیت عراق و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.»
در همین رابطه، آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه گفت که کشورش اوضاع سوریه را بطور کامل زیر نظر دارد و تاکید کرد مبارزه اسرائیل با تهدید ایران به داخل مرزهای سوریه محدود نمی شود.
او گفت «واکنش ما تنها محدود به تحرکات ایرانی ها در سوریه نخواهد بود و با تهدیدهای ایران در هر نقطه ای مقابله خواهیم کرد.»
خبرگزاری رویترز هفته گذشته در گزارشی به نقل از منابع غربی، عراقی، و ایرانی، از انتقال موشک های بالیستیک برد کوتاه ایران به گروه های شبه نظامی متحد شیعه خبر داده بود.
تهران و بغداد گزارش رویترز را رد کرده اند.

 

Image result for ‫هواپیمائی فارس ایر قشم قاچاق اسلحه‬‎

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
صدای آمریکا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.