رفتن به محتوای اصلی

حمایت نظامی ایران از سوریه
10.09.2018 - 01:05

مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور نظامی می‌گوید اگر سوریه برای مقابله با آمریکا در شرق خاک خود «کمک» بخواهد، جمهوری اسلامی از این کشور «حمایت نظامی می‌کند».
حسین دهقان این موضوع را در گفت‌و‌گو با شبکه راشا تودی بیان کرده و افزوده که آمریکا از آن رو که به «دعوت» دولت بشار اسد وارد خاک سوریه نشده، باید از این کشور خارج شود.
وی که در دولت اول حسن روحانی سمت وزیر دفاع را به عهده داشت، صریحا گفته است: «اگر دولت سوریه و مردم سوریه بخواهند با آمریکا در شرق فرات مقابله کنند و کمکی از ایران بخواهند، ایران آمادگی دارد که در این مقابله، از سوریه حمایت نظامی کند».
این یکی از صریح‌ترین موضع‌گیری‌های یک مقام ایرانی علیه حضور نیروهای آمریکا در سوریه است که بدنبال افزایش تنش میان تهران و واشینگتن، با خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای و افزایش فشارهای این کشور بر ایران اعلام می‌شود.
وزیر پیشین دفاع ایران در حالی این موضوع را مطرح کرده که مقام‌های جمهوری از آغاز جنگ داخلی در سوریه از این کشور حمایت کرده و صدها نفر را برای شرکت در این جنگ به نفع دولت اسد به سوریه اعزام کرده‌اند.
با این حال آنها هرگز به طور رسمی این موضوع را نپذیرفته‌اند و ضمن انکار مداوم حضور نظامی خود در سوریه، می‌گویند در این کشور حضور مستشاری دارند.
حضور نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با مخالفت آمریکا و اسرائییل روبرو شده و این کشورها خواستار فشار روسیه بر تهران برای خروج نیروهایش شده‌اند.
ارتش اسرائیل در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۲۰۰ بار به اهدافی در خاک سوریه حمله کرده است که بیشتر آنها متعلق به ایران و نیروهای تحت حمایت تهران است.

 

خبرکامل:

http://yon.ir/29YYC

 

حسین دهقان می‌گوید که در یمن «حضور نظامی نداریم و نخواهیم داشت»، ولی یمنی‌ها «هر چه نیاز داشته باشند، به آنان می‌توانیم بدهیم».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
رادیو فردا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.