رفتن به محتوای اصلی

نامه احمدی نژاد به رهبر
11.09.2018 - 22:10

محمود احمدی نژاد در نامه ای سرگشاده به آیت الله خامنه ای، با ابراز نگرانی از وضعیت حمید بقایی نوشت: "انتظار و استدعا دارد دستور فرمایید مقامات قضایی ضمن پذیرش اعاده دادرسی ایشان، نسبت به برقراری امکان تماس تلفنی و همچنین مرخصی جناب آقای بقایی اقدام نمایند."
نامه رئیس جمهور سابق ایران، در کانال تلگرام دولت بهار نزدیک به آقای احمدی ‌نژاد و همزمان با انتشار خبری در این کانال در مورد محکومیت تازه آقای بقایی به شش ماه حبس تعزیری منتشر شده است.
این کانال با انتشار تصویری از حکم دادگاه نوشته که حکم اخیر، در دادگاه کیفری و در ارتباط با اتهام توهین به اشخاص و مقامات حکومتی صادر شده است. بنا بر این حکم، آقای بقایی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شده است.
رئیس دولت های نهم و دهم، در نامه امروز سه شنبه ۲۰ شهریور خود خطاب به آقای خامنه‌ای، بدون توضیح بیشتر نوشته: "حضرتعالی به خوبی در جریان ظلمی که به جناب آقای بقایی رفته است هستید."
او در فروردین ماه هم، در نامه ای به رهبر ایران، تاکید کرده بود که آقای خامنه ای "در جریان جزئیات نحوه برخورد با جناب آقای حمید بقایی است".
حمید بقایی در سال‌های ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد ابتدا رئیس سازمان میراث فرهنگی و سپس معاون اجرایی او شد. هر دوی آنها برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کردند اما شورای نگهبان صلاحیت‌شان را رد کرد.
محمود احمدی نژاد در نامه امروز خود افزوده: "ضمن اعلام شرایط نامناسب جسمی ایشان به استحضار می رساند که متاسفانه مقامات زندان، بر خلاف قانون حقوق شهروندی و آیین نامه زندانها مجازات مضاعفی را به ایشان تحمیل کرده اند. بیش از ۲۰ روز است که تماس تلفنی با خانواده قطع و مرخصی قانونی ایشان نیز متوقف شده است."
آقای احمدی نژاد نوشته است: "حضرتعالی بارها از خاطرات زندانهای دوران ستم شاهی به تلخی یاد کرده و از مسئولان خواسته اید که حقوق انسانی شهروندان به خصوص کسانی که به هر دلیل در زندان به سر می برند را رعایت نمایند".
حمید بقایی اواخر اسفند سال گذشته برای اجرای حکم ۱۵ سال زندان دستگیر و به زندان منتقل شد. او در اتهاماتی مانند اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی مجرم شناخته شده بود آقای بقایی علاوه بر حبس، به پرداخت ۴۳ میلیارد تومان جزای نقدی هم محکوم شده است.
محمود احمدی نژاد در گذشته هم، در نامه هایی دیگر به آیت الله خامنه ای، به انتقاد از دستگاه قضایی و به ویژه نحوه مواجهه این دستگاه با حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی، نزدیک ترین همکاران خود در دوران ریاست جمهوری پرداخته بود.

 

آیت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.