رفتن به محتوای اصلی

ترکشهای تحریم
24.09.2018 - 23:31

بانک «بی پی آی فرانس» متعلق به دولت فرانسه طرح از پیش اعلام شده خود برای ایجاد یک ساز و کار مالی به منظور کمک به شرکت‌های فرانسوی که با ایران تجارت می‌کنند را متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این بانک پیشتر اعلام کرده بود به رغم تحریم‌های آمریکا، روی طرحی برای تضمین مالی شرکت‌های فرانسوی که مایل به صدور کالا و خدمات به ایران هستند کار می‌کند.

مدیرعامل بی پی آی فرانس با بیان این که شرایط مهیا نشد و تحریم‌ها علیه ایران موجب می‌شود شرکت‌ها به دلیل ادامه کار با آن کشور جریمه شوند، اعلام کرد این طرح به حالت تعلیق در آمده است.

این بانک دولتی فرانسه قصد داشت ساز و کاری را بر مبنای واحد پول اتحادیه اروپا، یورو، جهت تضمین صادارت به مشتریان ایرانی کالاها و خدمات فرانسوی ایجاد کند.

به نوشته رویترز، تصمیم این بانک و اظهارات مدیرعامل آن نشان می‌دهد تحریم‌های واشنگتن علیه تهران تا چه حد کار را برای شرکت‌های اروپایی که می‌خواهند با ایران تجارت کنند دشوار کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده هشتم اردیبهشت، با این استدلال که ایران روح توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را نقض می‌کند، اعلام کرد از آن خارج می‌شود و تحریم‌های لغو شده بازگردانده می‌شوند.

دور نخست تحریم‌هایی که پس از اجرای توافق موسوم به برجام لغو شده بود در ماه اوت بازگردانده شد و دور دوم – که شامل تحریم‌های نفتی و بانکی می‌شود، از پنجم نوامبر بار دیگر اعمال خواهند شد.

توتال غول نفتی فرانسه و شرکت خودروسازی پژو سیتروئن، به همراه دیگر شرکت‌های فرانسوی و اروپایی که پس از لغو تحریم‌ها به ایران باز گشته بودند، فعالیت‌های خود را در آن کشور تعلیق کرده‌اند.

Image result for ‫بانک بی پی فرانسه‬‎

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
صدای امریکا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.