رفتن به محتوای اصلی

حول باز شدنِ درب هواپیما
29.09.2018 - 22:48

 

در رابطه با خبر منتشره مبنی بر اینکه در پرواز هواپیمایی دیروز(جمعه) تهران به ایلام درب اضطرازی هواپیما به ناگهان باز و توسط احدی از مسافران بسته و جان دهها مسافر این پرواز نجات داده شده است اظهار داشت:‌ از لحاظ علمی و فنی باز شدن درب اضطراری هواپیما در هوا غیر ممکن است و این اتفاق قویاً تکذیب می‌شود تنها در حین فرود و تماس هواپیما با زمین امکان بازشدن درب های اضطراری و بنا بر ضرورت وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که بر روی اهرم درب‌های اضطراری در هواپیماکاورهای ساده‌ای برای پوشاندن دستگیره اهرم درب‌ها تعبیه شده است افزود: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که این کاور بر اساس کنجکاوی مسافر و یا عمداً برداشته و اهرم درب دستکاری شده است.

رئیس ایستگاه هواپیمایی آسمان در ایلام با بیان اینکه در حین پرواز و ارتفاع گرفتن هواپیما فشار بیرونی هواپیما کم می‌شود و بر اساس فشار مصنوعی ایجادشده در داخل هواپیما فشار هوای داخلی بیش از فشار هوای بیرونی است، بیان داشت: درب‌های اضطراری به شکلی تعبیه شده اند که به هیچ عنوان امکان باز شدن آنها در هوا و رو به بیرون( حتی به صورت عمدی ) اصلاً متصور و امکان‌پذیر نیست.

محبتی با اشاره به اینکه نگهداشتن درب توسط احدی از مسافران و نجات دیگر مسافران پروازاصلاً صحت ندارد و کاملاً تکذیب می‌شود یادآور شد: طراحی درب‌ها از نظر فنی و علمی به شکلی است که به خاطر اختلاف فشار هوای درونی و بیرونی هواپیمااصلاً امکان باز شدن آن‌ها در هوا و ارتفاع وجود ندارد.

وی با بیان این‌که تنها بر روی زمین که فشار درونی و بیرونی هواپیما یکسان و برابر هست، امکان باز کردن درب‌ها وجود دارد خاطرنشان ساخت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که این موضوع در حین فرود و نشستن هواپیما بوده و بازشدن درب به صورت عمدی و یا به دلیل نقص فنی تحت بررسی دقیق است.

رئیس ایستگاه هواپیمایی آسمان در ایلام با اشاره به این‌که به گواهی گواهان و برخی از مسافران" یکی از آن‌ها خودش خلبان بالگرد است" در حین فرود و نشستن کامل هواپیما، اهرم درب توسط احدی از مسافران کشیده شده و درب باز و تصویر گرفته شده است تصریح کرد: شواهد و قرائنی وجود دارد که در حین خروج مسافران، درب عمداً و کاملاً باز و عکس گرفته شده و هیچ خطری هواپیما و مسافران را تهدید نکرده است.

محبتی با بیان اینکه در تمام پروازهای داخلی و خارجی همه هواپیماها توسط کارشناسان مجرب و متخصص در امور هواپیمایی از همه نظر مورد بررسی بازرسی و چک کامل قرار می‌گیرند و سپس اجازه پرواز صادر می‌شودتاکید کرد: به همه مسافران عزیز اطمینان می‌دهیم که با حساسیت، ظرافت و دقت کامل زمینه مسافرت هوایی آنان را در اوج آرامش و امنیت فراهم کنیم.

وی با اشاره به این‌که تمام جوانب این اتفاق و آثار مترتب بر آن کاملاً بررسی و نتیجه آن دقیقاً به اطلاع عموم می‌رسد یادآور شد: امیدواریم که رسانه‌ها در انتشار اخبار و گزارشات خود نهایت دقت و بررسی علمی و فنی را داشته باشند و واقعیات را به درستی منتشر کنند.

 

 باز شدن در هواپیمای تهران، ایلام هنگام پرواز !

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
رکنا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.