رفتن به محتوای اصلی

علی مانده است و حوضش!
12.10.2018 - 02:43

اعتصاب سراسری بازاریان نیز در پی یک فراخوان از صبح دوشنبه آغاز شد. گفتمان اعتصاب اینروزها روزمره و خصلت آن سراسری بودنش است. آگاهی مبارزاتی مردم ایران افزایش یافته و دریافته اند که تنها در همبستگی عمومی میتوانند حکومت دژخیمان را به عقب نشینی وادارند. کارگران, رانندگان, معلمان و دانشجویان, جوانان و بیکاران, مالباختگان همه و همه خیز برداشته اند تا در فرصتی مناسب تاروپود حاکمان را بهم ریزند. اینبار بازاریان و کسبه آغازگر شدند اما این حرکت غافلگیر کننده تنها به آنان ختم نمیشود و سایر کسبه و اصناف نیز همراه آنان هستند.

همزمانی اعتصاب سراسری رانندگان و کامیونداران با این اعتصاب نشانه ای از همبستگی شان است. در تعدادی از شهرها و بویژه شهرهای کزدستان نه تنها بازار که کل شهر یه حالت تعطیل درآمده است. بانه, سنندج و مهاباد از آنجمله اند. نیروهای رژیم با ترفندها و تهدید های متنوع در پی شکستن اعتصاب هستند. در تبریز شایع کردند که برق ناحیه بازار را قطع خواهند کرد و تلاش هایی انجام گرفته است تا به زور مغازه ها را باز کنند.

ارسال وسیع پیامک های تهدید آمیز نیز از جمله کوشش های عناصر رژیم برای پایان دادن به اعتصاب سراسری است. این پیامک ها بخشا از اتاق اصناف ارسال شده است. در شهر تهران اعتصاب تنها به بازار ختم نمیشد بلکه مغازه های بسیاری از جمله صرافی ها و طلافروشان نیز در حمایت از اعتصاب بازاریان مغازه های خود را بسته و یا کرکره  را تا نیمه پائین کشیده بودند.

رکود بازار و گرانی فزاینده از جمله مواردی هستند که به آن معترضند. نیاز به اتحاد و همبستگی بسیار گویاست و وحشت مسئولین نظام نیز از همینجاست. قطع بسیاری از شبکه های ماهواره ای و انداختن پارازیت قوی از جمله مواردی هستند که نشان از هراس حاکمان دارند.

اصفهان – بانه – سنندج – مهاباد, تهران, تبریز, مشهد, کرمانشاه, شهرضا, مبارکه, کرمان, البرز, بوکان, میاندوآب, رشت, برازجان, رفسنجان, کرج, کنارک, چابهار, هیرمند, ایرانشهر, سقز, مریوان, قصر شیرین, سنقر کلیایی, گرگان, زنجان, اراک, اندیشه, گرگاب, ارومیه, کازرون, گناوه, پارس آباد مغان, پیرانشهر, رفسنجان, پاوه, ابهر, زاهدان, نیکشهر, نطنز, قزوین, جوانرود, سراوان, قم, بندر ترکمن, مراغه, قشم, فولادشهر, خاش و شهرهای دیگر شاهد اعتصاب بازاریان و مغازه داران بوده است حال آنکه همزمان رانندگان کامیون و ترانزیت در هفدهمین روز اعتصاب سراسری خود بسر میبرند.  

نارضایتی و میل به تغییر بنیادین نظام امروزه همگانی شده است. کارگران, معلمان, دانشجویان, بازنشستگان, پرستاران, جوانان و بیکاران, زاغه نشینان, کسبه و بازاریان, رانندگان کامیون, سپرده گزاران, اقلیت های مذهبی و... با اعتراضات و اعتصابات خود خواستار حذف حاکمیتی هستند که جز قتل و غارت و فساد و تحجر دستاوردی برای مردم کشورمان نداشته است. آنچه در حاشیه نمایان است نقش رسانه های وابسته ای همانند بی بی سی فارسی است که با تاخیر و در سطوری چند این اعتصاب سراسری را در سه شهر مختصرا! انعکاس داده است.

این واقعه که در نوع خود کم نظیر است بیانگر نقش بسیار پراهمیت و تعیین کننده اعتصابات سراسری علیه ستم و فساد استبدادی است و نشان میدهد که همبستگی عمومی اقشار و طبقات در این زمینه بسیار کلیدی است. علی خامنه ای  اینروزها بیش از پیش به بی اثر بودن فرمان آتش به اختیار خود واقف است و علیرغم پشتیبانی های اصلاح طلبان اما دریافته است که هیچ سلاحی در برابر اراده عمومی مردم کارساز نیست.

بهروز سورن

 

http://yon.ir/KdIgc

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.