رفتن به محتوای اصلی

شکایت علیه لاریجانی به کمیسیون اصل 90
13.10.2018 - 01:16

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از عملکرد رئیس مجلس و رعایت نکردن آئین نامه داخلی گفت: از رئیس مجلس به کمیسیون اصل 90 شکایت می کنم. وی افزود  رئیس مجلس برخلاف سوگند یاد کرده، آئین نامه داخلی مجلس را رعایت نمی کند، گفت: آقای لاریجانی مرتب مرتکب تخلف آشکار از آئین نامه داخلی مجلس می شود و ضمن تخطی از آن، از بیطرفی خارج می شود.

دلیگانی با اشاره به آخرین تخلف لاریجانی از آئین نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه اعلام رای مجلس، آقای لاریجانی قبل از رای گیری برای لایحه «س اف تی» یا همان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، چند بار در صحن مجلس اعلام کرد که رای نمایندگان مخفی است و منتشر نمی شود. به عبارت دیگر مردم حوزه های انتخابیه از رای غیر کارشناسی نمایندگان شان مطلع نخواهند شد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در واقع وی می خواست به نمایندگان اطمینان دهد که اگر به این لایحه رای مثبت بدهند، رای آنها مخفی می ماند و اسم آنها منتشر نمی شود.
حاجی دلیگانی دلیل دوم شکایت را اینگونه توضیح داد: همچنین رئیس مجلس قبل از رای گیری در صحن مجلس اعلام کرد که دولت و مجلس موافق تصویب این لایحه هستند. این حرف لاریجانی سهوی نبود و وی به عمد چنین جمله ای را بیان کرد.
وی با اشاره به رای گیری از نمایندگان برای رای علنی و یا غیرعلنی به این لایحه در صحن مجلس گفت: از 264 نماینده حاضر در جلسه، 117 نماینده رای موافق دادند تا آرای آنها منتشر شود هر چند این پیشنهاد مصوب نشد اما بعد از تصویب این لایحه در صحن مجلس، 140 نماینده در نامه ای به رئیس مجلس خواستار انتشار اسامی شان در رای به این لایحه شدند که مورد توجه قرار نگرفت.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دلیل دیگر شکایت خود از لاریجانی را عدم پیگیری تعهد مخفیانه طیب نیا وزیر وقت اقتصاد و دارایی در خصوص اف ای تی اف بدون اجازه مجلس، ذکر کرد و گفت: رئیس مجلس این موضوع را پیگیری نکرد و از کنار آن عبور کرد./ انیگما
حاجی دلیگانی تصریح کرد: تخلف از آئین نامه داخلی مجلس به دو نواب رئیس مجلس تسری پیدا کرد بطوری که علی مطهری و مسعود پزشکیان هم به راحتی آئین نامه داخلی مجلس را زیر پا می گذارند.
وی گفت: در جلسه روز چهارشنبه گذشته مجلس که ریاست جلسه با آقای مطهری بود، وی در پی اخطار قانون اساسی یک نماینده لایحه قاچاق کالا و ارز را از دستور کار مجلس خارج کرد و بدین ترتیب راه زودتر رسیدن مجلس به تصویب اف ای تی اف هموار شد و نوبت رسیدگی به سی اف تی را جلو انداختند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نادیده گرفتن آئین نامه مجلس از سوی پزشکیان دیگر نواب رئیس مجلس تصریح کرد: پزشکیان طرح مبارزه با اعاده اموال نامشروع مدیران به بیت المال و تشکیل سازمان مبارزه با فساد را برخلاف رویه در هنگام بررسی کلیات، از دستور کار مجلس خارج کرد.
حاجی دلیگانی تاکید کرد: رئیس و نواب رئیس مجلس به دنبال آن هستند ضمن مخالف با شفاف سازی و احقاق حق مردم، باسوء استفاده از اختیارات خود، برخلاف آئین نامه اقداماتی انجام دهند و به همین دلیل اینجانب از رئیس مجلس به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت خواهم کرد.

 

Image result for ‫شکایت دلیگانی از لاریجانی‬‎

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
افکارنیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.