رفتن به محتوای اصلی

ورود سه هزار نظامی آمریکایی به قطرکشور عربی حاشیه خلیج فارس
در سایه فشار جهانی گسترده علیه ریاض
16.10.2018 - 08:28

به گزارش تابناک، وزارت دفاع قطر از ورود سه هزار نظامی آمریکایی به این کشور عربی حاشیه خلیج فارس خبر داد.وزارت دفاع قطر در بیانیه‌ای که در صفحه خود در توئیتر منتشر شد، اعلام کرد شامگاه یکشنبه( 22 مهر) سه هزار نظامی آمریکایی وارد قطر شدند.
بر اساس این بیانیه، کشتی جنگی آمریکایی( USS "Essex" (LHD-2) ) یکشنبه در چارچوب همکاری مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم در بندر دوحه پهلو گرفت .
وزارت دفاع قطر افزود ورود این نظامیان آمریکایی در چارچوب طرح قبلی بوده است که هزار و ششصد نظامی از این تعداد تفنگدار دریایی آمریکایی هستند.وزارت دفاع قطر ورود این کشتی حامل نظامیان آمریکایی را دلیلی بر دوستی و عمق همکاری دوجانبه میان واشنگتن و دوحه قلمداد کرده است.
ورود سه هزار نظامی آمریکایی به قطر/ احتمال حل شدن جسد خاشقجی در اسید/معرفی حزب الله به عنوان یک سازمان جنایی فراملی از سوی آمریکا/ رد پیشنهاد بن سلمان برای خرید باشگاه منچستریونایتد
این گام پس از گذشت بیش از یک سال از شعله‌ور شدن آتش بحران میان رژیم سعودی و قطر و محاصره همه جانبه قطر از سوی سعودی و سه کشور عربی متحد آن و نیز در سایه فشار جهانی گسترده علیه ریاض در پی دست داشتن آن در ناپدید شدن جمال خاشقجی منتقد مشهور سعودی صورت گرفته است.
آغاز گشت‌زنی مشترک آمریکا-ترکیه در منبج سوریه
وزیر دفاع ترکیه شامگاه دوشنبه اعلام کرد گشت‌زنی مشترک آمریکا-ترکیه به زودی در منبج سوریه آغاز می‌شود.
مطابق این توافق، شبه نظامیان یگان‌های مدافع خلق باید منطقه منبج را بدون سلاح‌های سنگین خود به سمت شرق رود فرات ترک می‌کردند.
دو کشور برای نظارت بر این منطقه اقدام به تشکیل گشت‌های مشترک نظامی در منبج کردند. با این حال ترکیه اکنون می‌گوید، توافق مذکور اجرا نشده و ارتش این کشور اقدام‌های لازم را اجرا خواهد کرد.
ارتش ترکیه تاکنون بدون اجازه دولت سوریه در شمال این کشور دو عملیات نظامی بزرگ موسوم به عملیات‌های «سپر فرات» و «شاخه زیتون» انجام داده است. این عملیات‌ها با مشارکت گروهک تروریستی «ارتش آزاد سوریه» صورت گرفت.
نیروهای ترکیه در اولین عملیات حد فاصل شهر «جرابلس» تا «اعزاز» را از عناصر داعش پاکسازی کردند و تا عمق بیش از ۱۰۰ کیلومترش پیشروی کردند و در دومین عملیات، کل مناطق تحت سیطره مدافع خلق در «عفرین» را به کنترل خود درآوردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.