رفتن به محتوای اصلی

از اعتصابات سراسری پشتیبانی می کنیم
16.10.2018 - 12:09

طی روزهای گذشته همچنین اعتصاب سراسری کسبه و بازاریان در ده ها شهر ایران با موفقیت ادامه داشته و اعتصاب کامیون داران نیز سومین هفته متوالی خود را پشت سر نهاده است. این اعتصاب ها در اعتراض به وضعیت وخیم اقتصادی و علیه گرانی، فقر، رکود بازار و دهها مشکل اقتصادی آغاز و در مدتی کوتاه سراسر کشور را در برگرفته است. بازاریان در تهران، مشهد، برازجان، کرمانشاه، گرگان، کازرون، مریوان، زنجان، سنندج، بانه، سقز، تهران، اراک، کنارک، چابهار، پاوه، اصفهان و تبریز اعتصاب را آغاز کردند و بازاریان در ارومیه، زاهدان، کازرون، گرگان، گناوه، ایرانشهر و پارس آباد مغان به این اعتصاب پیوستند. بازاریان و کسبۀ تهران نیز که در ادامه اعتراضات خود، مقابل مجلس شورای اسلامی رفته بودند با سرکوب نیروهای انتظامی روبرو شدند.

 

ما امضا کنندگان از این اعتراض ها و اعتصاب ها حمایت می کنیم و آن را برآمد تازه ای از اراده و شهامت مدنی و صنفی شهروندان علیه فساد سازمان یافته حکومتی و ناکارآمدی جمهوری اسلامی در اداره کشور می دانیم. اعتراضات و مطالبات اجتماعی و اقتصادی مردم ایران اگرچه در سراسر عمر چهل ساله حکومت جمهوری اسلامی جریان داشته، اما از دی ماه ۹۶ وارد مرحله جدیدی شده که نشانگر توانایی بالایی از سازماندهی و حضور اجتماعی در بین قشرهای مختلف جامعه ایران است. ادامه و گسترش این اعتراضات در شرایطی انجام می گیرد که نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی لحظه ای در سرکوب تشکل های صنفی- مدنی و تهدید و بازداشت و آزار معترضان درنگ نداشته و در جریان اعتصابات اخیر نیز بیش از ۲۵۰ راننده کامیون و دهها نفر از کسبه و مغازه داران را بازداشت و تهدید به صدور احکام سنگین تا حد اعدام کرده اند.

 

ما برآنیم که جمهوری اسلامی رویارو با ابرچالش هایی که خود آفریده به بن بست کامل رسیده و در شرایط فروپاشی سیاسی، ناتوان از حل مشکلات عمیق اقتصادی ـ اجتماعی است. حکومت در رو در رویی با فراگیرتر شدن اعتراضات تنها به ابزار خشونت و تهدید پناه برده و برای نجات خود راهی جز سرکوب اعتصابات و به زندان بردن فعالان مدنی و سیاسی و نفرت پراکنی نمی بیند.

 

 ما از هموطنان عزیز در هر قشر و گروه اجتماعی که باشند و همچنین از تمامی آزادیخواهان و حامیان حقوق بشر در جهان می خواهیم که با ابراز همبستگی و پشتیبانی فعال خود از اعتراضات مدنی و مسالمت آمیز موجود، به ویژه اعتصابات سراسری، همه توان خود را برای آزادی هرچه سریعتر بازداشت شدگان در این اعتصابات به کار گیرند و به شکل گیری یک جنبش بزرگ ملی برای گذار از استبداد و استقرار دموکراسی در ایران یاری رسانند.

 

۲۲مهرماه ۱۳۹۷- ۱۴ اکتبر ۲۰۱۸

 

 کمال آذری- سپیده آقایی- شهریار آهی- فریدون احمدی- حسن اعتمادی- مهران براتی- پرویز دستمالچی- حسن شریعتمداری- یزدان شهدایی- کاوه شیرزاد- حسین علوی- مهرانگیز کار- کاظم کردوانی- منوچهر مقصودنیا- عمار ملکی- عبدالله مهتدی- عطا هودشتیان

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

رضا وضعی
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.