رفتن به محتوای اصلی

هاشم خواستار، معلم بازنشسته بازداشت شد
26.10.2018 - 00:00

هاشم خواستار، معلم بازنشسته و عضو کانون صنفی معلمان مشهد، عصر روز گذشته توسط نیروهای امنیتی در شهر مشهد بازداشت و پس از آن به دلایل نامشخصی به بخش روانی بیمارستان این‌سینای این شهر منتقل شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر روز سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷، هاشم خواستار عضو کانون صنفی معلمان مشهد و زندانی سابق زندان وکیل‌آباد مشهد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
یک منبع نزدیک به آقای خواستار به گزارشگر هرانا گفت: "هاشم خواستار عصر روز گذشته در مقابل ورودی باغ شخصی خود توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت شده است. خانواده آقای خواستار پس از پیگیری‌های مکرر از نهادهای امنیتی و یک روز بی‌خبری از ایشان امروز طی تماس تلفنی مطلع شدند که ایشان توسط مامورین اطلاعات سپاه بازداشت شده و به دلایل نامشخصی به بیمارستان روانی ابن سینا مشهد منتقل شده‌اند. پس از مراجعه به بیمارستان نیروهای امنیتی اجازه ملاقات با ایشان را به خانواده وی نداده‌اند".


خودروی رها شده هاشم خواستار در زمان بازداشت

این منبع مطلع افزود: "اینکه آقای خواستار سابقه هیچ بیماری و مشکی روانی نداشته‌اند و در زمان بازداشت، خودروی ایشان نیز با تمام وسایل بدون قفل شدن در مقابل درب باغ رها شده بود که نشان دهنده شرایط خاص ایشان در زمان بازداشت بوده و نهایتا بی‌خبری از وضعیت و دلایل بازداشت ایشان باعث نگرانی شدید خانواده و وضعیت بد روحی همسر وی شده است".
هاشم خواستار پیش‌تر نیز در تاریخ در ۳۱ تیرماه ۱۳۹۷ در جریان تجمع سکوت معلمان به همراه تعداد دیگری از معلمان بازداشت و به بازداشتگاه پلیس امنیت واقع در خیابان عباس آباد (وزرا) منتقل شده بود.
هاشم خواستار پیش از این از بابت پرونده‌ای که پس از پایان محکومیت دوساله‌اش از بابت پرونده‌ای گه از بایت انتشار نامه‌هایی که در زندان نوشته علیه وی مفتوحه شده بود، به پرداخت جزای نقدی بدل از حبس محکوم شد که در پی مخالفت با پرداخت آن مجددا بازداشت و روانه زندان وکیل آباد شده بود.
لازم به یادآوری است هاشم خواستار معلم بازنشسته ۶۵ ساله و عضو کانون صنفی معلمان ایران پس از رویدادهای انتخابات ۸۸ بازداشت و به مدت دو سال روانه زندان شده بود. وی نهایتا بدون یک روز مرخصی در تاریخ هفدهم شهریور ماه ۱۳۹۰ آزاد شده بود.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
هرانا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.