رفتن به محتوای اصلی

روسیه با ایران در حال مذاکره برای فعالیت در سوئیفت روسی است
01.11.2018 - 22:15

به نقل از خبرگزاری ریانووستی، «آناتولی آکساکوف» روز پنجشنبه با بیان این مطلب افزود: همکاری های فنی با ایران در حال انجام و امکان پرداخت های مستقیم با شرکت های ایرانی بوجود آمده است. وی خاطرنشان کرد: روسیه برای هماهنگی فعالیت در این سیستم (سوئیفت روسی) همزمان با بانک مرکزی ایران، ترکیه و چین در حال مذاکره است.
رئیس کمیسیون امور مالی دومای روسیه ادامه داد: این کشورها باید فناوری های مالی خود را هماهنگ کنند تا مساله ای در استفاده از سیستم های داخلی ارسال اطلاعات مالی در سوئیفت روسی بوجود نیاید.
به گفته وی، سیستم سوئیفت روسیه که بانک مرکزی این کشور ایجاد کرده است از نظر تعداد اعضا از سوئیفت بین المللی پیشی گرفته است.
خانم «الویرا نابولینا» رییس بانک مرکزی روسیه چندی پیش با توجه به احتمال گسترش فشارهای تحریمی آمریکا علیه روسیه گفته بود که همه شرایط برای ادامه فعالیت بانک های روسی در صورت حذف روسیه از سامانه سوئیفت فراهم شده است.
آمریکا از سال 2014 تاکنون در مساله اوکراین و نیز برخی مسائل دیگر همچون پرونده اسکریپال بیش از 60 بسته تحریمی در مورد روسیه وضع کرده است.
خانم «اولگا اسکوروباگاتووا» معاون بانک مرکزی روسیه دو هفته پیش اعلام کرد که بانک های خارجی تا پیش از پایان امسال (دی ماه سال جاری) می توانند عضو سیستم شبه سوئیفت روسیه به نام «اس.پ.ف.اس» شوند.
وی در گفت وگو خبرنگاران اضافه کرد: استفاده از سوئیفت روسی به بازیگران خارجی امکان می دهد با شرکت های روسی که در فهرست تحریم های خارجی قرار گرفته اند همکاری کنند.
معاون بانک مرکزی روسیه گفت: تا یک ماه پیش 416 شرکت و موسسه مطرح روسیه از جمله خزانه داری فدرال، شرکت گازپروم نفت و روس نفت به این سیستم ملحق شده اند.
معاون بانک مرکزی روسیه به نقل از پوتین گفت که آمریکا با تحریم اقتصادی روسیه مرتکب اشتباه راهبردی شده است.
وی ادامه داد: اوایل ماه اکتبر ولادیمیر پوتین و دمیتری مدودف رئیس جمهور و نخست وزیر روسیه به علاقه کشورهای ترکیه، چین و هند برای ورود به سیستم «اس.پ.ف.اس» اشاره کردند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
ایرنا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.