رفتن به محتوای اصلی

هاشم خواستار آزاد شد
10.11.2018 - 16:46

هاشم خواستار عضو کانون صنفی معلمان مشهد و زندانی سابق زندان وکیل‌آباد مشهد که عصر روز سه‌شنبه یکم آبان دستگیر شد و ۱۹ روز در بازداشت بود، آزاد شد. او را به دلایل نامشخصی به بیمارستان روانی مشهد منتقل کرده بودند.

 Missing media item.

او در پیامی که به دنبال آزادی خود منتشر کرده نوشته است: ««ملت قهرمان ایران، همت و آگاهی و بیداری شما باعث آزادیم شد. قسم به قلم که به جنبش آزادیخواهی شما خیانت نکنم وتا جان در بدن دارم از جنبش آزادیخواهی شما حمایت کنم، شرح مفصل داستان آدم ربایی ام را بزودی به شما ملت قهرمان ایران گزارش خواهم کرد.»

هاشم خواستار در مطلب اخیری که منتشر کرده بود ضمن دفاع از معلمان زندانی و اعتصاب سراسری معلمان ایران از «استبداد دینی» انتقاد کرده و نوشته بود: «در حکومت‌های آزاد و دموکراتیک، ملت‌ها در یک انتخابات آزاد افرادی را برای ریاست جمهوری و مجلس و شورای شهر و روستا و… انتخاب می‌کنند که آن فرد یا افراد منافع ملت را به منافع شخصی ترجیح دهند در حالی که در جمهوری اسلامی حتی یک نفر نداریم که منافع ملت را به منافع شخصی خود ترجیح دهد و در نتیجه کشور از تمام جهات به روز سیاه افتاده و ملت در فقر و فلاکت به‌سر می‌برد. رانت و دزدی و اختلاس محصول استبداد دینی آقایان خمینی و خامنه‌ای است.»

معلمان ایران با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران ۲۲ و ۲۳ مهر ماه سال جاری به دلیل عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، اعمال نشدن رتبه‌بندی برای معلمان، عدم افزایش دستمزد معلمان و تاراج صندوق ذخیره فرهنگیان دست به اعتصاب و تحصن سراسری زدند.

محمد حبیبی، محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، روح‌الله مردانی، علی‌اکبر باغبانی، بختیار عارفی، محمد ثانی، عباس واحدیان، محمدصالح شکری و محمدرضا رمضان‌زاده از دیگر فعالان صنفی معلمان نیز به زندان و یا تبعید محکوم شده‌اند.

هاشم خواستار که پیش از انقلاب ایران از فعالان دانشجویی بود و در اعتصابات دانشجویی دانشگاه ارومیه شرکت داشت، در مهرماه سال ۱۳۸۳ نیز در رابطه با اعتصابات معلمان بازداشت و به دوسال حبس محکوم شد. او همچنین در ۳۱ تیرماه سال جاری در جریان تجمع سکوت معلمان به همراه شماری از معلمان بازداشت شده بود.

اطلاعات سپاه هاشم خواستار را بازداشت و در بیمارستان روانی بستری کرد
نیروهای امنیتی این فعال صنفی معلمان در مشهد را در مقابل ورودی باغ شخصی‌اش بازداشت کردند. خانواده او می‌گوید پس از یک روز بی‌خبری معلوم نیست که چرا او را به یک بیمارستان روانی برده‌اند. منبع: رادیو زمانه

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.