رفتن به محتوای اصلی

صدور و تائید حکم اعدام برای ۲ زندانی در دو پرونده جداگانه
10.11.2018 - 23:54

شعبه ششم دادگاه کیفری استان تهران یک زندانی را به اتهام "قتل" به اعدام محکوم کرد. بنابر خبری دیگر، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان از تایید حکم اعدام یک زندانی با اتهامات مرتبط با مواد مخدر در دیوان عالی کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایران، هشتم دی سال گذشته وقوع حادثه ای در اتاقک نگهبانی برج‌های دوقلو در دهکده المپیک به پلیس اطلاع داده شد.
با حضور بازپرس ویژه قتل و تیم تحقیق در محل، مشخص شد این حادثه در جریان نزاع و درگیری دو تن از کارگران اتفاق افتاده است.
شاهدان مدعی بودند «فرید» (متهم به قتل) پس از اینکه با مخالفت محمد ۱۷ ساله برای شستن ظرف‌ها روبه‌رو شده، با او دست به یقه شده است.
در این میان «ناصر» که از اقوام پسر نوجوان بود برای حمایت از او وارد دعوا شده اما با ضربات چاقوی فرید از پا درآمده است. در ادامه نیز مشخص شد متهم پس از فرار از محل، تهران را ترک کرده و با هویتی جعلی در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد شیراز مخفی شده است.
به این ترتیب متهم به قتل دستگیر و پرونده او پس از تکمیل تحقیقات به شعبه ششم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی شقاقی ارسال شد.
در ابتدای جلسه محاکمه اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند.
سپس «فرید» در جایگاه ایستاد و گفت: "وقتی درگیری بین من و محمد شروع شد، ناصر به هواخواهی از محمد جلو آمد و مرا ‌زد. من هم به دفاع از خودم در حالی که بشدت عصبانی بودم با چاقو او را زدم و فرار کردم".
قضات پس از بررسی شواهد و مدارک، گزارش پزشکی قانونی و شنیدن اظهارات متهم، او را به اتهام "قتل" به اعدام محکوم کردند.
رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان خبر داد؛ تایید حکم اعدام یکی از متهمین مواد مخدر شرق کشور
به گزارش مهر، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان از تایید حکم اعدام یکی از زندانیان مسلح مواد مخدر شرق کشور در دیوان عالی کشور خبر داد.
احمد قربانی اظهار داشت: "طی دادنامه صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان، متهم ردیف اول پرونده (الف ش) بابت مشارکت در حمل و نگهداری مسلحانه سه هزار و ۲۳۵ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک و ۱۸۴ کیلوگرم مرفین به اعدام محکوم شده است".
وی ادامه داد: "همچنین متهم ردیف دوم پرونده (س ع) ب ابت معاونت در حمل مواد مذکور به تحمل ۲۵ سال حبس محکوم و سه دستگاه خودروی توقیفی تویوتا (پرادو)، پژو پارس و نیسان وانت به نفع دولت ضبط می شوند".
رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان با اشاره به اینکه متهم ردیف اول دارای سوابق متعدد کیفری است، تصریح کرد: "این متهم در سال ۱۳۸۷ بابت اتهام اقدام علیه امنیت داخلی از طریق همکاری با یکی از گروه های تروریستی منطقه بازداشت شده بوده است".
قربانی در تشریح جزئیات این پرونده گفت: "تیر ماه سال ۹۵، برابر اطلاعات واصله از پایگاه اطلاعات پلیس مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اینکه گروهی از قاچاقچیان مواد مخدر قصد دارند محموله کلان از موادمخدر را به صورت مسلحانه از استان سیستان و بلوچستان پس از عبور از مسیرهای فرعی و کویری به استان کرمان حمل و سپس به مرکز استان و استان های مرکزی و شمالی کشور منتقل کنند."
وی ادامه داد: "پس از شناسائی مسیرهای تردد قاچاقچیان متلاشی کردن باند مذکور در دستور کار اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت."
وی با ادعای اینکه در این رابطه مقادیری سلاح و مهمات جنگی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده بود، گفت: "در این عملیات یکی از ماموران نیروی انتظامی با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر درگیر و از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله مستقیم قاچاقچیان قرار گرفت و فوت شد".

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
هرانا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.