رفتن به محتوای اصلی

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان در محکومیت بازداشت گسترده فعالان صنفی
16.11.2018 - 22:28

 

گر مرد رهی غم مخور از دوری و دیری دانی که رسیدن هنر گام زمان است.
آبی که برآسود زمینش بخورد زود
دریا شود آن رود که پیوسته روان است
از داد و وداد آن همه گفتند و نکردند
یارب چقدر فاصله ی دست و زبان است
در میان حیرت و شگفتی بسیار، دولت روحانی کارنامه ی سیاهی علیه معلمان کشور گشود.
در پی اعتصاب چشمگیر معلمان سرافراز ایران موج دستگیری های علیه فعالان صنفی به راه افتاد.معلمانی که همواره برای ابتدایی ترین حقوق خود به مسالمت آمیزترین شیوه ها ی قانونی روی آورده اند اما با خشن ترین و غیرقانونی ترین برخوردها مواجه بوده اند. برخی از فعالان صنفی معلمان ایران که پس از اعتصاب اخیر در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان در شهرهای مختلف کشور، زندانی شده اند:
شیروان: حسن جوهری و مصطفی رباطی
شیراز: محمد علی زحمت کش
️اراک: محمد کُرد و فاطمه بهمنی
بجنورد: علی فروتن، محمدرضا رمضانزاده، حمید رضا رجایی و سعید حق پرست
خوزستان: پیروز نامی و علی کروشاتی
دیوان دره: امید شاه محمدی
البته تعداد دستگیر شدگان فراتر از لیست مذکور است و فعالان صنفی بسیاری هم احضار و تهدید شده اند.
این موج گسترده دستگیری ها نشان می دهد که حاکمیت کنونی و دولت حسن روحانی، هیچ اعتقادی به حقوق شهروندی مصرحه در قانون اساسی و اعتراضات مسالمت آمیز نداشته و تنها این حرف ها مستمسکی در هنگامه ی انتخابات است. 

کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن محکومیت شدید دستگیری فعالان صنفی توسط نهادهای امنیتی دولت روحانی، به جناب محمد بطحایی اعلام می کند، برای صیانت از جایگاهی که بر آن تکیه زده موضع گیری رسمی خود را علیه این اقدام غیر قانونی اعلام دارد.

در هفتم شهریور ماه به دعوت وزیر محترم آموزش و پرورش تشکل های صنفی سراسر کشور با ایشان دیدار و گفتگو داشتند و جناب وزیر با زبانی ستایش آمیز درباره ی این تشکل ها سخن گفت و در آن جلسه به صراحت اعلام کرد که مفتخرم بهترین مشاوران آموزشی بدون کمترین چشمداشت مادی بهترین راهکارها را برای آموزش کشور در اختیار من قرار می دهند.

حال جای این پرسش اساسی است که از چه رو وزیر محترم آموزش و پرورش علی رغم این ستایش ها و با وجود غیر منتظره بودن و غیر قانونی بودن بازداشت گسترده فعالان صنفی، تا این لحظه واکنشی نسبت به آن نداشته است؟چگونه معلمانی که به دعوت رسمی او با حسن نیت دیدگاه های خود را ابراز داشته اند و ایشان به طور ستایش آمیزی درباره ی آن ها سخن گفته است،امروز به این شکل غیر قانونی به طور گسترده و سراسری دستگیر می شوند و وزیر محترم در مقام متولی آموزش و پرورش، سکوت مطلق پیشه می کند؟

تحصن گسترده معلمان نشان داد که موج مطالبات معلمان با این سرکوب ها نه تنها خاموش نخواهد شد بلکه هر روز شعله ورتر خواهد گشت.معلمان سرزمین ایران دست از مطالبات خود برنخواهند داشت. سرکوب نه تنها راه حل مشکلات حکومت نیست،بلکه هر روز دامنه ی معضلاتش را وسیع تر خواهد کرد.کانون صنفی فرهنگیان گیلان هشدار می دهد که ادامه ی بازداشت معلمان زندانی شده،تبعات سختی خواهد داشت و مسئولیت آن صد در صد با حاکمیت جمهوری اسلامی و دستگاه های امنیتی دولت حسن روحانی خواهد بود تردیدی نیست بازداشت نامتعارف فعالان صنفی، تحصن را ناگزیر به اعتصاب سراسری تبدیل خواهد کرد و تبعات ناشی از التهابات آتی که از حیطه ی اراده تشکل های صنفی خارج خواهد بود،ناخشنودی عمیقی را خلق می کند که مسلما آمران چنین برخوردهای غیر قانونی، فاعلان و عاملان این التهابات خواهند بود.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان
25 آبان 97

 

Missing media item.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.