رفتن به محتوای اصلی

فعال سیاسی به ۱۳ سال حبس محکوم شد
23.11.2018 - 12:02

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، حسین سرلک زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین را به تحمل ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای سرلک که نخواست نامش فاش شود در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “آقای سرلک پس از بازداشت به مدت ۳ ماه و نیم تحت بازجویی بود و در این مدت اجازه تماس با بیرون را نداشته است. به همین دلیل خانواده وی طی این مدت از ایشان بی‌خبر بوده‌اند. آقای سرلک در دوران بازپرسی نیز از داشتن وکیل محروم بوده است.”

به گفته این منبع “نهایتا پس از مدتها بلاتکلیفی، این شهروند تهرانی ماه گذشته توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب از بابت اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به ۵ سال، توهین به مقدسات به ۵ سال، تبلیغ علیه نظام به ۱ سال و ۲ سال بابت توهین به رهبری، جمعا ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شد”.

این منبع مطلع همچنین در مورد آخرین وضعیت آقای سرلک در زندان اشاره کرد: “آقای سرلک در زندان از ناحیه پا به تازگی دچار شکستگی شده ولی علیرغم نیاز به جراحی و بکارگیری پلاتین در پای وی تا کنون اقدامی از سوی زندان برای رسیدگی به وضعیت وی صورت نگرفته است”.

لازم به ذکر است جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این زندانی سیاسی یک سال پس از بازداشت وی در تاریخ ۲۹ فرودین‌ماه سال جاری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شده بود.

هرانا پیش تر گزارش کرده بود حسین سرلک در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ به ظن  “تشکیل جمعیت غیرقانونی” در تهران توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شده بود.

با اینحال نزدیکان او تاکید کردند که وی پس از بروز یک دوره مشکلات اقتصادی، در دوره مورد اشاره دستگاه امنیتی صرفا به وقت گذرانی در شبکه های مجازی و گروههای تلگرامی می پرداخت و فعالیت سازمان یافته سیاسی نداشت.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
هرانا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.