رفتن به محتوای اصلی

پیروز حناچی رسما شهردار شد
28.11.2018 - 19:12

پیروز حناچی شهردار منتخب شورای شهر تهران، با حکم وزیر کشور ایران رسما شهردار پایتخت ایران شد.

اعضای شورای شهر تهران حدودا دو هفته پیش آقای حناچی را به سمت شهردار جدید این شهر انتخاب کرده بودند اما وزیر کشور ایران باید حکم شهردار جدید را صادر می کرد که تا امروز انجام نشد.

برخی از اعضای شورای شهر و مدیران وزرات کشور ایران علت این تاخیر را تعلل وزارت اطلاعات در ارسال پاسخ استعلام درباره آقای حناچی اعلام کرده بودند.

علی اعطا سخنگو و عضو شورای شهر تهران در توییتر خود صدور حکم آقای حناچی را تایید کرده است. آقای اعطا گفته "از هیات محترم دولت، به ویژه شخص رئیس جمهور و همچنین وزراى محترم کشور و اطلاعات که با سعه صدر موضوع صدور حکم شهردار منتخب را دنبال کرده و در طول مدت پیگیرى با شورا تعامل کردند، قدردانى مى کنیم".

محمدعلی افشانی، شهردار پیشین تهران به دلیل اجرای شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان، مجبور به کناره گیری از سمت خود شده بود.

آقای حناچی سومین شهردار تهران در دوره فعلی شورای شهر است که حدود دو سال از عمر آن می گذرد. محمدعلی نجفی اولین شهردار منتخب این دوره از شورا، با دستور محمدجعفر منتظری دادستان قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از سمت خود استعفا داده بود.

چند هفته قبل از استعفای از این سمت، حضور آقای نجفی در مراسمی که شهرداری به مناسبت روز زن ترتیب داده بود با انتقاد شدید برخی مقامات و رسانه‌های جمهوری اسلامی مواجه شد. فیلمی که از این مراسم منتشر شد گروهی از دختران نوجوان را در حال رقص نشان می‌داد.

پیروز حناچی کیست؟

پیروز حناچی ۵۴ سال دارد و معاون سابق شهرسازی و معماری شهرداری تهران بوده است. او در رشته معماری در دانشگاه تهران تحصیل کرده است. تخصص آقای حناچی مرمت شهری و باززنده‌سازی شهرها گزارش شده است.

از دیگر سمت‌های قبلی آقای حناچی معاونت معماری و شهرسازی وزیر راه در دولت اول حسن روحانی است. از او به عنوان یکی از فعالان جناح اصلاح طلب در جمهوری اسلامی ایران نام برده می‌شود.

به گزارش ایرنا، آقای حناچی یکی از گزینه‌های اصلی وزارت مسکن و شهرسازی، در صورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت راه و ترابری به شمار می‌رفت.

 

پیروز حناچی ۵۴ سال دارد و معاون سابق شهرسازی و معماری شهرداری تهران بوده است. او در رشته معماری در دانشگاه تهران تحصیل کرده است

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.