رفتن به محتوای اصلی

علی نجاتی، عضو سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه بازداشت شد
29.11.2018 - 20:26

علی نجاتی، رئیس سابق و عضو سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه روز جاری توسط نیروهای امنیتی و در منزل شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. نیروهای امنیتی روز سه‌شنبه نیز جهت بازداشت علی نجاتی به منزل وی رفته و به دلیل عدم حضور او محل را ترک کرده بودند. 

امروز پنجشنبه ۸ آذرماه ۹۷، علی نجاتی، رئیس سابق و عضو سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “ماموران در هنگام بازداشت هیچ نوع حکمی به همراه نداشته و در مقابل درخواست علی نجاتی و خانواده وی مبنی بر ارایه حکم آنان را مورد بدرفتاری و ضرب و شتم قرار دادند”.

به گفته منابع کارگری مامورین همزمان با علی نجاتی، پسر وی پیمان نجاتی را نیز همراه با خود بردند.

هرانا روز سه‌شنبه نیز در گزارش مربوط به اعتراضات کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه از تلاش ناموفق ماموران امنیتی برای بازداشت علی نجاتی به دلیل عدم حضور او در منزل خبر داده بود.

امروز هم مانند روزهای گذشته، جمعی از کارگران مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه در شهر شوش نسبت به برآورده ‌نشدن مطالبات‌شان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

خواسته اصلی کارگران مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه ”لغو خصوصی سازی، واگذاری شرکت به بخش دولتی، آزادی کارگران زندانی و پرداخت دستمزدهای معوقه” است. مجتمع صنعتی کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد. حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.

لازم به یادآوری است که روز یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه نیز، دستکم ۲۰ تن از جمله تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت‌تپه به همراه چند فعال کارگری، یک فعال مدنی و تعدادی از شاغلین و مدیران شرکت که جهت پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در پلیس امنیت حاضر شده بودند در محل پلیس امنیت شوش بازداشت شده و تا این لحظه تمامی این افراد بجز سپیده قلیان فعال مدنی و اسماعیل بخشی فعال کارگری با قرار وثیقه یا کفالت آزاد شده‌اند.

هرانا در دی‌ماه سال ۹۴ نیز از تائید حکم ۶ ماه حبس تعزیری علی نجاتی در دادگاه تجدید نظر خبر داده بود.

این فعال کارگری که پیشتر بارها در ارتباط با فعالیت‌های صنفی احضار، بازجویی و بازداشت شده است پیشتر در تاریخ ۲۴ شهریورماه ۹۴ بازداشت و پس از ۳۴ روز با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
هرانا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.