رفتن به محتوای اصلی

نمایشگاه نقاشی مصطفی پروین در منزل شخصی وی برگزار شد
30.11.2018 - 22:34

عصر روز جمعه نهم آذرماه 1397 طی اعلام قبلی نمایشگاه نقاشی های مصطفی پروین هنرمند و فعال مدنی آذربایجانی در منزل شخصی وی با حضور تعداد زیادی از فعالین مدنی و بازدید کنندگان برگزار گردید.

 

در ابتدای گشایش نمایشگاه، عسگر اکبرزاده فعال ملی-مدنی تورک آذربایجانی ضمن خوش آمدگویی به حضار از طرف خانواده آقای پروین اظهار کردند؛ از اینکه مجبوریم برای دیدن نقاشی های یک هنرمند آذربایجانی به منزل وی آمده و نمی توانیم آثار فاخر او را در یکی از نمایشگاه‌ها و مجموعه های هنری شهر اردبیل ببینیم تأسف آور بوده و از دیگر سو عزم این هنرمند آذربایجانی هم قابل ستایش است که علی رغم همه سنگ اندازی های مسئولین مربوطه نا‌امید نگردیده و با برپایی مجموعه آثار خود توانسته مشتاقان این هنر را به نمایشگاه خانگی خود بکشاند.

 

 

در ادامه از عباس لسانی به عنوان پیشکسوت و فعال باسابقه آذربایجانی خواسته شد که ضمن سخنرانی، افتتاح نمایشگاه نیز توسط او انجام پذیرد.

 

لسانی ابتدا با تمجید از خانواده پروین به علت تربیت فرزندانی هنرمند و لایق نام آذربایجان عنوان کردند؛

 که بایستی هنرمند هنر خود را در خدمت آرمانهای خویش قرار داده و نباید برای منتفع شدن از امکانات آنچنانی،  هنر خویش را همسو و همجهت با خواست های فاسدان و فاسقان قرار دهد.

ایشان همچنین اظهار داشتند :

آقای پروین ضمن اینکه هنرمند در زمینه نقاشی هستند هنر مبارزه را نیز بخوبی می دانند و این مهم شرط لازم برای ورود به فعالیت و مبارزه در جهت تحقق خواست های ملت آذربایجان می باشد.

 

عباس لسانی همزمانی این نمایشگاه با آذر ماه و وقایع مرتبط با فرقه دموکرات آذربایجان در سال 1324 را بسیار ارزشمند دانسته و بیان داشتند که ملت آذربایجان و بالتبع فعالین ملی در خارج از کشور بایستی فاصله خویش را با وارثان و بانیان نسل کشی ملت آذربایجان و فداییان آن در سال 1325 بخوبی نگه داشته و حساسیت‌های این ملت را بخوبی درک نمایند ، و صد البته کسانی که خواهان حفظ ایران می باشند بایستی از برابری ملت ها بدون آنکه هیچ امتیازی به زبان و ملیتی خاص داده شود صحبت به میان آورند وگرنه با ادامه روند فعلیِ سیستم حاکم و اپوزیسیون آن، ملتهای تحت ستم مجبور به خداحافظی از تهران خواهند شد.

 

پس از این سخنرانی نمایشگاه با بریده شدن روبان افتتاح توسط فعالین مدنی پیشکسوت آذربایجانی چون؛ عباس لسانی ،رحیم غلامی، حسین بالاخانی ،شاپور نصرت پور و علی خیرجو رسما شروع به کار کرد.

 

در حاشیه این نمایشگاه؛ سجاد جولانی دیگر هنرمند مدعو آذربایجانی نیز به ایفای تک‌نوازی موسیقی تورکی پراختند که با استقبال بازدیدکنندگان همراه گشت.

 

 

این نمایشگاهِ یک روزه که به پاس گرامیداشت زندانیان سیاسی، "ائوین" نام گرفت از ساعت 16 عصر روز جمعه به مدت 5 ساعت جریان یافته و با استقبال خوب فعالین مدنی و مشتاقان هنر شهرستان اردبیل روبرو گردید.

 

لازم به ذکر است که پیشتر مجوز نمایشگاه نقاشی آقای مصطفی پروین با عنوان" شیروان دره سی " که مقرر بود در مجتمع فرهنگی هنری فدک برگزار شود به دستور مقامات امنیتی لغو گردید.

Missing media item.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بابک آزاد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.