رفتن به محتوای اصلی

ضرب و شتم یک دانش‌آموز با شیلنگ در بندرماهشهر
03.12.2018 - 22:50

هفته گذشته ناظم یکی از مدارس دبستان پسرانه بندرماهشهر یکی از دانش‌آموزان را تنبیه بدنی کرده است. پدر دانش‌آموز تنبیه‌ شده در بندرماهشهر می گوید که “وقتی فرزند من هفته گذشته پس از مدرسه خواست وارد حمام شود همسرم متوجه کبودی پای فرزندمان شد که پس از سؤال از فرزندمان متوجه تنبیه بدنی چندین و چندباره دانش‌آموزان و فرزندمان با شیلنگ شدیم؛ علت تنبیه بدنی فرزندم توسط ناظم دویدن در زنگ ورزش بوده که فرزندم با تنبیه بدنی با شیلنگ مواجه شده است”. مطابق ماده ۷۷ آیین نامه انضباطی مدارس، اعمال هر گونه تنبیه دیگر از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است.

پدر دانش‌آموز تنبیه‌شده در بندرماهشهر اظهار داشت: “فرزند من کلاس چهارم دبستان مدرسه ایمان بوده که واقع در خیابان امام شهرستان بندرماهشهر بوده است. چند ماه پیش مدیر این مدرسه تغییر کرده و همراه با آمدن مدیر جدید ناظمی جدید روی کار آمد”.

وی افزود: “ناظم سابق این مدرسه چندین بار با کمربند دانش‌آموزان را تنبیه بدنی کرده و مدیر جدید نیز اخلاق و رفتار ناخوشیندی با دانش‌آموزان و اولیاء آنها داشته است. فرزند بنده یک دانش‌آموز زرنگ بوده که در مسائل درسی محبوب معلم و دانش‌آموزان بوده است”.

ولی این دانش‌آموز بیان کرد: “وقتی فرزند من هفته گذشته پس از مدرسه خواست وارد حمام شود همسرم متوجه کبودی پای فرزندمان شد که پس از سؤال از فرزندمان متوجه تنبیه بدنی چندین و چندباره دانش‌آموزان و فرزندمان با شیلنگ شدیم؛ علت تنبیه بدنی فرزندم توسط ناظم دویدن در زنگ ورزش بوده که فرزندم با تنبیه بدنی با شیلنگ مواجه شده است”.

وی خاطرنشان کرد: “روز شنبه ناظم این مدرسه با شیلنگ به صورت یک دانش‌آموز دیگر زده است و ترسی در دل دانش‌آموزان ایجاد شده که این موارد را به خانواده‌ها منتقل کنند. بنده نامه‌ای به ریاست آموزش و پرورش بندرماهشهر و فرماندار این شهرستان زده و پیگیر برخورد با ناظم و مدیر مدرسه خاطی هستم و اگر لازم باشد از وزارت آموزش و پرورش پیگیر آن می‌شوم”.

اما رئیس اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر در بندرماهشهر در این باره اظهار داشت: “تنبیه بدنی دانش‌آ‌موزان در همه مدارس کشور متأسفانه اتفاق می‌افتد؛ جلسات مختلفی با مدیران مدارس به‌خصوص مدیران مدارس ابتدایی از اول سال تحصیلی تاکنون برگزار شده و اصل صحبت ما این بوده که تنبیه بدنی یک تخلف بوده و عملی غیرانسانی و ممنوع در مدارس است”.

مجتبی دیناروند افزود: “تنبیه این دانش‌آموز توسط ناظم یک تخلف مشهود بوده و معلوم نیست که چگونه باید به برخی از ناظمین و معلمان گفت که دانش‌آموزان ر ا تنبیه بدنی نکنند؛ پرونده تخلف ناظم مدرسه ایمان به اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان طی چند روز آینده برای رسیدگی به آن ارسال می‌شود”.

شهرستان بندرماهشهر در جنوب غربی ایران و جنوب استان خوزستان است.

لازم به اشاره است که مطابق ماده ۷۷ آیین نامه انضباطی مدارس، اعمال هر گونه تنبیه دیگر از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
هرانا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.