رفتن به محتوای اصلی

حامد نرگسی، معلم بازداشت شده در دیواندره با قرار وثیقه آزاد شد
12.12.2018 - 21:35

حامد نرگسی عضو کانون صنفی معلمان دیواندره در استان کردستان، روز دوشنبه با قید وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. وی در تاریخ ۳ آذرماه در ادامه بازداشت معلمان در جریان تحصن سراسری معلمان ایران، توسط نیروهای امنیتی در دیواندره بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه سنندج منتقل شده بود

به گزارش خبرگزاری هرانا، روز دوشنبه ۱۹ آذرماه ۹۷، حامد نرگسی عضو کانون صنفی معلمان دیواندره استان کردستان با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای نرگسی در تاریخ ۳ آذرماه در ادامه بازداشت معلمان در جریان تحصن سراسری معلمان ایران، توسط نیروهای امنیتی در دیواندره بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه سنندج منتقل شده بود.

پیش‌تر یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت : “شب شنبه ۳ آذرماه نیروهای امنیتی بدون در دست داشتن حکم، حامد نرگسی را که سابقه ۲۵ سال معلمی دارد، در منزل شخصی در شهر دیواندره بازداشت کرده‌اند”.

در جریان تحصن سراسری معلمان در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه، دستکم ۱۴ معلم در استان‌های خراسان شمالی، فارس، مرکزی، کردستان، خوزستان و کردستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

محمدرضا رمضان زاده و امید شاه‌محمدی دیگر معلمانی هستند که کماکان در بازداشت مانده‌ و از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.

پیش‌تر نیز ۱۱ تن از معلمان بازداشتی به نام‌های علی کروشات، علی فروتن، حسین رمضان‌پور، حمیدرضا رجایی، حسن جوهری، محمد (مصطفی) رباطی، سعید حق‌پرست، فاطمه بهمنی، محمد کرد، پیروز نامی و محمدعلی زحمتکش، با قرار وثیقه و یا کفالت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بودند.

در همین رابطه در تاریخ ۲ آذرماه ۹۷، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بازداشت معلمان، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط معلمان بازداشتی شده بود.

انجمن صنفی معلمان کردستان نیز در تاریخ ۲۶ آبان ۹۷ با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بازداشت، تهدید و احضار گسترده فعالان صنفی و معلمان خواستار توقف فشارهای قضایی و آزادی معلمان بازداشتی شده بود.

لازم به اشاره است که دور دوم تحصن سراسری معلمان طی روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه به دنبال فراخوان قبلی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در شهرهای مختلف کشور صورت گرفت که در جریان آن تا کنون ۱۴ تن از معلمین و فعالین صنفی معلمان در استان‌های خراسان شمالی، فارس، مرکزی، کردستان و خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

این شورا پیش‌تر با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از اجرایی شدن طرح “معلم تمام وقت”، نسبت به عدم رسیدگی به مطالبات صنفی فرهنگیان از سوی مسئولان در قوای سه‌گانه اعتراض کرده و از فرهنگیان کشور درخواست کرده بود تا در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه در دفتر مدارس تحصن نمایند.

معلمان ایران مهرماه امسال نیز به مدت دو روز به تحصن مشابهی دست زده بودند.

ازجمله مطالبات فرهنگیان در این تحصن توقف پرونده‌سازی برای معلمان و آزادی معلمان زندانی بوده است، هرانا پیش‌تر در گزارشی به بررسی جامع وضعیت معلمانی که برای استیفای حقوق صنفی خود در عین حفظ استقلال از دستگاه حاکمه تلاش کرده و بسیاری از آنان متحمل حبس، اخراج و تبعید شده‌اند، پرداخته بود.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

امیرعلی متولی
هرانا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.