رفتن به محتوای اصلی

ابراهیم ‌نوری فعال تورک محبوس در اوین: آئین‌نامه زندانها دستم نرسد به
12.12.2018 - 21:36

ابراهیم نوری فعال ملی مدنی تورک محبوس در زندان اوین دیروز سه‌شنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۹۷ با تنظیم نامه‌ای به رئیس اندرزگاه هفت زندان اوین اعلام کرد که از تاریخ بیست و پنجم این ماه دیگر از مقررات زندان اوین پیروی نخواهد کرد.

 

این تصمیم به دنبال آن صورت می‌گیرد که شهریور ماه امسال و در جریان انتقال این فعال مدنی به اندرزگاه ۴ اوین ،کتاب آئین نامه‌ سازمان زندانها که دست او بوده جهت بررسی گرفته شده و هنوز به‌وی برگردانده نشده است.

 

مشروح نامه که در زیر آورده شده از طریق تماس تلفنی او در اختیار نزدیکانش قرار گرفته است.

 

متن نامه:

 

"ریاست اندرزگاه ۷ زندان اوین

سلام؛

اداره زندان اوین در جهت آشنایی و آگاهی زندانیان از آیین نامه سازمان زندانها،ترتیباتی از قبیل تشکیل کلاسهای آموزشی و دسترسی زندانیان به آئین‌نامه مذبور از طریق چاپ و نصب آن در آشکارترین قسمت تابلو اعلانات مبذول نکرده و نمی‌کند که هیچ، در بدو ورود اینجانب به اندرزگاه ۴ در شهریور ماه امسال کتاب قانون یاد شده را که به همراه داشتم افسر نگهبانی وقت، جهت بررسی آن را ضبط کرده است.

لذا این امر موجبات نامه‌نگاریهای مکررم در راستای مسترد کردن آن شده که نهایتا پس از ۳ ماه ،در پاسخی فارغ از مستقلات عقلی دسترسی به کتاب مذکور به عنوان کتاب ممنوعه اعلام گردیده است.

 

مع هذا به علت عمل فراقانونی مسئولین ذی‌ربط که توهین به کرامت و حقوق زندانیان از آن بوضوح قابل فهم است در صورت عدم استرداد کتابی که ضبط شده  مورخه ۹۷/۰۹/۲۵، بعلت عدم اطلاع و ناآگاهی از قوانین موجود بر حسب جهل موجه در قانون که رافع مسئولیت می‌باشد از رعایت مقررات حاکم در زندان اوین استنکاف بعمل خواهم آورد.

 

ابراهیم نوری -اندرزگاه ۷ "

 

ابراهیم نوری فعال ملی مدنی آذربایجانی و متولد اهر است که از ۱۱ تیرماه امسال به ظن شرکت در تجمعات قلعه بابک در تهران دستگیر و پس از اتمام مراحل بازجویی و صدور قرار آزادی موقت به درخواست دادستانی اهر حکم ۶ ماه حبس تعزیری وی که در اقدام اعتراضی‌اش به سیاستهای دوگانه ایران در برخورد با مسلمانان جهان صورت گرفته به اجرا گذارده شده است.

نوری در حکم غیابی دیگر و به جهت شرکت در اعتراضات خیابانی علیه برنامه تلوزیونی توهین آمیز به تورک‌ها به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

همچنین او در روز دوشنبه هفته آتی به اتهام فعالیت تبلیغ علیه نظام و در ارتباط با مراسم قلعه‌بابک در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب دادسرای اوین مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.

سازمان عفو بین الملل در بیستم مرداد امسال با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی بی قید و شرط این فعال مدنی آذربایجانی شده است.

Missing media item.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بابک آزاد

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.