رفتن به محتوای اصلی

دورخیز وزیر بهداشت برای سمت ریاست جمهوری سال ١٤٠٠
03.01.2019 - 16:38

واکنش های جاری در جمهوری اسلامی نهفته است. حسن قاضی‌زاده هاشمی در خانواده ای مذهبی بدنیا آمده و در کودکی قرآن را نزد شیخ حسین مطهری؛ پدر مرتضی مطهری فرا گرفته است. جزو خانواده جانبازان و شهدا است و همواره بخشی از "نظام" بوده. سالها پیش که حسین فریدون برادر حسن روحانی دستگیر شد؛ در آن زمان سند ٥ میلیاردی منزل حسن قاضی‌زاده هاشمی برای آزادی برادر رئیس جمهوری به وثیقه گذاشته شد. امروز نیز برخی از رسانه های اصلاح طلب گزارش کرده اند که آقای روحانی در مراسم تحلیف دور دوم ریاست جمهوری‌اش، طرح تحول سلامت را در کنار برجام به عنوان دو دستاورد بزرگ دولت اولش قلمداد کرد. برای کسب آرای اصلاح طلبان در انتخابات بعدی ریاست جمهوری در سال ١٤٠٠ و فریب مردمی که حافظه تاریخی بسیار ضعیفی دارند, علاوه بر طرح تحول سلامت, ایشان سابقه عمل چشم میرحسین موسوی در سال ۹۳ , و عمل چشم مهدی کروبی در خرداد ۹۴ را در کارنامه خود دارد. با گماردن احتمالی ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه, مبارزه ریاست جمهوری سال ١٤٠٠ احتمالا بین یک معمم و اصلاح طلب (تحت هر عنوانی) نخواهد بود بلکه شاید بین یک نظامی و یک پزشک باشد تا مردم طبق رسم جاری و جنگ زرگری در چهل سال اخیر از ترس عقرب جراره به "طبیب" غاشیه پناه ببرند و این تاریخ نکبت بار ما همچنان تکرار شود. در زمان انتخابات سال ١٤٠٠ نیز مطمئن باشید باز هم به رسم همیشگی رسانه های اصلاح طلب درونمرزی و برونمرزی مفسرین و تحلیلگران همیشگی خود را به کار خواهند گرفت تا تکرار مکررات شود. زیرا این تاریخ تکراری آشنه پاشیل ماست.

Missing media item.به گفته مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه، "اعتبارات بخش سلامت و بهداشت در دولت یازدهم و دوازدهم ۳.۲ برابر شده است." علی نوبخت، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم می گوید علیرغم کاهش حدود پنجاه درصدی بودجه های مختلف,  بودجه وزارت بهداشت از سال گذشته بیشتر شده. ولی "وزارت بهداشت د‌ر زمینه مصرف بودجه، قانون ر‌ا رعایت نمی‌کند و مسئله استعفای وزیر نیز فرار رو به‌ جلو است." پس بنابراین بنا به گفته متخصصین خود نظام, بحث بودجه یک بهانه است. هدف فرار به  سال ١٤٠٠ یعنی به جلو است.

 Missing media item.علاوه بر بی کفایتی در مدیریت بودجه وزارتخانه و ایجاد بدهی وحشتناک و نجومی در وزارت بهداشت, ایشان لکه های سیاه دیگری نیز در پرونده خود دارد که احتمالا توسط رسانه های استمرارطلب (اصلاح طلب) با "ماستمالی" به نقاط سفید یا بیرنگ تبدیل خواهند شد. از جمله توهین به پیرمرد روستایی در مورد هزینه فیزیوتراپی همسر بیمارش و توهین زشت و زننده به جامعه فیزیوتراپی ایران. لکه سیاه دیگر سیاست غیر انسانی ایشان در مورد بیماری های مزمن, سرطان و بیماری های لاعلاج که گفته بود چون عمر این بیماران طولانی نیست بنابراین نباید پول بیت المال را خرج چند سال بیشتر زنده نگه داشتن این نوع بیماران کرد. آن هم در زمانی که دولت و حکومت آخوندهای هشتاد و نود ساله را برای علاج با خرج های نجومی از بیت المال به خارج از کشور می فرستاد.

 عبدالستار دوشوکی

مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن

پنج شنبه ١٣ دی ماه ١٣٩٧

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

دكتر عبدالستار دوشوكي

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.